عرضه مازاد در خط خاورمیانه - جنوب آسیا
تین نیوز | حمل و نقل کانتینری از آسیا به خاورمیانه در سال گذشته، 6.9 درصد افزایش را نسبت به سال 2013 تجربه کرد.
موسسه Drewry، دلیل اصلی این افزایش را ارتقای زیرساخت ها در منطقه عنوان کرد.
این در حالی است که در این خط و در جهت خاورمیانه به آسیا نیز شاهد رشد چشمگیر 10.5 درصدی و رسیدن میزان جابه جایی کانتینری به 2.92 میلیون TEU بودیم.
در این خصوص کشور هند در این میان از دیگر قدرت های آینده دنیا نظیر برزیل و روسیه پیشی گرفته و انتظار می رود با کاهش بهای انرژی واحد پول قوی تر و کاهش تورم ،شاهد سوددهی هر چه بیشتر حمل و نقل کانتینری کشور هند در سال 2015 هستیم.
موسسه Drewry اظهار داشت: بهرحال عرضه مازاد کشتی ها در خط خاورمیانه – جنوب آسیا از جمله عوامل آزاردهنده در حمل و نقل کانتینری محسوب می شود و نرخ های Spot همچنین، از سوددهی کامل کانتینربرهای این خط جلوگیری می کند.