◄ صف 7 روزه کامیونهای ایرانی در مرز دوغارون
شکل بزرگتر بینظمی و بینوبتی و اجحاف به رانندگان ایرانی در ورود کامیونها از افغانستان به ایران است که هر چه سریعتر باید فکری برای آن شود.

رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی خراسان رضوی از توقف طولانیمدت کامیونهای ایرانی در مرز دوغارون و بیتوجهی مسئولان گلایه کرد.
وی بابیان اینکه توقف کامیونهای ایرانی در مرز دوغارون اکنون به ۶ و ۷ شب رسیده است، گفت: در زمان ورود از افغانستان هم حدوداً ۳ شب کامیون ایرانی توقف دارد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، احمد زمانیان یزدی به تشریح مشکلات موجود در مرز ورودی افغانستان پرداخت و گفت: مشکل اول ثبت CRM و چالش دوم باسکول اسلامقلعه است.
وی با توضیح اینکه جاده بین دو گمرک کشش و ظرفیت این میزان از ورودی و خروجی کامیونها را ندارد، گفت: رفتوبرگشت کامیونها جمعاً به حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کامیون از مرز دوغارون و منطقه ویژه میرسد و متأسفانه مشخص نیست تا چه زمانی این بیتوجهیها منجر به مشکلات خواهد شد.
این فعال حملونقلی با بیان اینکه روزانه میلیونها دلار خسارت توقف ناوگان طرفین، خواب سرمایه و مالالتجاره و افزایش کرایه و هزینه تمامشده به دو کشور وارد میشود، گفت: خسارتهای مالی به جز دهها آسیب روحی و روانی و درگیریها و تنشهای موجود است که گریبان رانندگان و شرکتهای حملونقلی را گرفته است.
رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی شرکتهای حملونقل بینالمللی خراسان رضوی به ارائه پیشنهادهایی برای حل این مشکل پرداخت و گفت: اول اینکه در ثبت CRM در ورودی افغانستان تنها یک نفر و یک سیستم جوابگو نیست و بایستی افزایش داشته باشد؛ دومین مانع هم وجود باسکول کهنه و قدیمی است که کفاف این تعداد ورودی کامیون را ندارد و کامیونها در آنجا معطل میمانند.
زمانیان یزدی ادامه داد: مشکل بزرگتر بینظمی و بینوبتی و اجحاف به رانندگان ایرانی در ورود کامیونها از افغانستان به ایران است که هر چه سریعتر باید فکری برای آن داشت.