بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
زمانیان یزدی خبر داد:

◄ صف 7 روزه کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون

شکل بزرگ‌تر بی‌نظمی و بی‌نوبتی و اجحاف به رانندگان ایرانی در ورود کامیون‌ها از افغانستان به ایران است که هر چه سریع‌تر باید فکری برای آن شود.

صف 7  روزه کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون
تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی از توقف طولانی‌مدت کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون و بی‌توجهی مسئولان گلایه کرد.

وی بابیان اینکه توقف کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون اکنون به ۶ و ۷ شب رسیده است، گفت: در زمان ورود از افغانستان هم حدوداً ۳ شب کامیون ایرانی توقف دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، احمد زمانیان یزدی به تشریح مشکلات موجود در مرز ورودی افغانستان پرداخت و گفت: مشکل اول ثبت CRM و چالش دوم باسکول اسلام‌قلعه است.

وی با توضیح اینکه جاده بین دو گمرک کشش و ظرفیت این میزان از ورودی و خروجی کامیون‌ها را ندارد، گفت: رفت‌وبرگشت کامیون‌ها جمعاً به حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کامیون از مرز دوغارون و منطقه ویژه می‌رسد و متأسفانه مشخص نیست تا چه زمانی این بی‌توجهی‌ها منجر به مشکلات خواهد شد.

این فعال حمل‌ونقلی با بیان اینکه روزانه میلیون‌ها دلار خسارت توقف ناوگان طرفین، خواب سرمایه و مال‌التجاره و افزایش کرایه و هزینه تمام‌شده به دو کشور وارد می‌شود، گفت: خسارت‌های مالی به جز ده‌ها آسیب روحی و روانی و درگیری‌ها و تنش‌های موجود است که گریبان رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی را گرفته است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی به ارائه پیشنهادهایی برای حل این مشکل پرداخت و گفت: اول اینکه در ثبت CRM در ورودی افغانستان تنها یک نفر و یک سیستم جوابگو نیست و بایستی افزایش داشته باشد؛ دومین مانع  هم وجود باسکول کهنه و قدیمی است که کفاف این تعداد ورودی کامیون را ندارد و کامیون‌ها در آنجا معطل می‌مانند.

زمانیان یزدی ادامه داد: مشکل بزرگ‌تر بی‌نظمی و بی‌نوبتی و اجحاف به رانندگان ایرانی در ورود کامیون‌ها از افغانستان به ایران است که هر چه سریع‌تر باید فکری  برای آن داشت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.