بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
معاون حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛

افزایش تعاملات دو جانبه حمل‌ و نقلی بین ایران و بلاروس با اولویت افزایش ترانزیت

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در دیدار با هیات حمل‌ و نقلی بلاروس در تهران به منظور افزایش تعاملات حمل‌ و نقلی فی مابین به ویژه تسهیل در ترانزیت کالای بین دو کشور عنوان کرد: در دنیا ایران به عنوان چهارراه ترانزیت مطرح است.

افزایش تعاملات دو جانبه حمل‌ و نقلی بین ایران و بلاروس با اولویت افزایش ترانزیت
تین نیوز |

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در دیدار با هیات حمل‌ و نقلی بلاروس در تهران به منظور افزایش تعاملات حمل‌ و نقلی فی مابین به ویژه تسهیل در ترانزیت کالای بین دو کشور عنوان کرد: در دنیا ایران به عنوان چهارراه ترانزیت مطرح است.

به گزارش تین نیوز، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: بحث عمده ما در حمل‌ و نقل در خصوص ترانزیت کالاست و تمامی کشورهایی که در مسیر کریدور شمال - جنوب قرار دارند سعی می‌کنند بار ترانزیت را از کشور خود عبور دهند. موضوع اصلی ایران با کشور بلاروس نیز  استفاده بهینه از کریدور شمال - جنوب با عبور کالا و بار از دو کشور و توسعه حمل و نقل جاده‌ای ، ریلی و ترکیبی بین دو طرف است.

وی ادامه داد: علاوه بر تفاهم‌نامه‌های دوجانبه فی‌مابین، یک تفاهم‌نامه هم با آذربایجان، روسیه و بلاروس در جهت توسعه ترانزیتی موجود است و طبیعی است که هر تکنولوژی و ابزاری که بتواند به توسعه ترانزیت کمک کند مورد توجه کشور جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: همانطور که می‌دانید ایران از امکانات خوبی در کریدور شمال به جنوب برخوردار است و در کریدور شرقی- غربی نیز همانند کریدور شمالی- جنوبی زیرساخت‌های حمل‌ و نقلی کشور مناسب است.

وی در ادامه گفت: در چند سال اخیر کشور ایران تلاش کرده ظرفیت‌های ترانزیتی خود را گسترش دهد و بنادر شمالی و جنوبی ایران در حال توسعه هستند به طوری‌که ظرفیت بنادر ایران در شمال و جنوب، ۲۷۰ میلیون تن در سال است و آمادگی برای سرمایه‌ گذاری کشورهای دیگر در ایران فراهم شده است و ایجاد مراکز لجستیک می‌تواند در توسعه بنادر کمک کند.

افندی‌زاده اظهار کرد: ایران دارای حدود ۱۲ هزار کیلومتر شبکه ریلی در حال بهره‌ برداری است و ۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی در حال احداث نیز در کشور وجود دارد این در حالی است که ۶۰ هزار کیلومتر راه‌ های اصلی جاده‌ای در کشور وجود دارد که باعث دسترسی مناسب ایران برای اتصال به سمت آب‌ های آزاد جهان شده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در دو هفته گذشته ایران با کشورهای آسیای مرکزی، روسیه و آذربایجان اجلاسی را در تهران برگزار کرد که هدف نهایی این کشورها ترانزیت ۱۵ میلیون تن کالا در سال از کریدور شمال - جنوب قرار گرفت و این هدف سرمایه‌گذاری در بنادر و مسیرهای ریلی ایران را مثبت ارزیابی می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که کشور بلاروس در زمینه ساخت ماشین آلات راهداری و راه‌ سازی از تکنولوژی بالایی برخوردار است می‌توان در زمینه‌های علمی – فناوری همکاری‌های مثبت و سازنده‌ای بین دو کشور برقرار کرد.

افندی زاده در جمع‌بندی توضیح داد: دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی خارجی خود را در تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ های حمل‌ و نقلی و ترانزیت بین ایران و سایر کشورهای منطقه هدف گذاری کرده است و آمادگی کامل جهت همکاری با کشور بلاروس در کلیه زمینه‌های حمل‌ و نقلی و ترانزیت را دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    برای کشورهای ثالث مثل بلاروس یا قزاقستان یا تاجیکستان !! که مرز خاکی مسترکارت با ما ندارند !! باید زیرساخت قابل سرمایه گذاری وجود داشته باشد که بتوانند با سرمایه گذاری و نگه داری آن !! منفعت کسب کنند !! برای بلاروس ایجاد ظرفیت بندری در بنادر شمالی و جنوبی امکان پذیر است !! برای همین باید روی گسترش این بنادر و زمینه سازی سرمایه گذاری ترانزیتی روی آنها بسترسازی کرد !!