بازدید سایت : ۳۶۳۶۲

اتصال ۵۲۳ بندر با بهره برداری از کریدور تجاری بین المللی زمینی-دریایی

در طول پنج سال گذشته، کریدور جدید بین‌المللی تجاری زمینی-دریایی دامنه خود را به ۵۲۳ بندر در ۱۲۴ کشور و منطقه گسترش داده است.

اتصال ۵۲۳ بندر با بهره برداری از کریدور تجاری بین المللی زمینی-دریایی
تین نیوز

در طول پنج سال گذشته، کریدور جدید بین المللی تجاری زمینی-دریایی دامنه خود را به ۵۲۳ بندر در ۱۲۴ کشور و منطقه گسترش داده است.

 

 

به گزارش  تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، این کریدور تجاری با مرکز عملیاتی خود در شهرداری چونگ کینگ در جنوب غربی چین، بنادر جهانی را از طریق راه آهن، مسیرهای دریایی و بزرگراه ها از طریق مناطق استانی جنوبی چین مانند گوانگشی و یون نان به هم متصل می کند.

بر اساس داده های منتشر شده توسط مرکز هماهنگی لجستیک و بهره برداری از کریدور جدید بین المللی تجاری زمینی-دریایی، بیش از ۳۰ هزار قطار باری چین-اروپا از طریق کریدور تجاری تردد کرده اند.

از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، حجم حمل و نقل سالانه از طریق کریدور تجاری از چونگ کینگ به ترتیب ۵۰ درصد، ۴۵ درصد، ۵۴ درصد، ۳۲ درصد و ۲۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. طی پنج سال گذشته، تنوع کالاهای حمل شده از طریق کریدور تجاری از بیش از ۸۰ نوع به بیش از هزار و ۱۵۰ نوع افزایش یافته است که طیف گسترده ای از دسته بندی ها از جمله محصولات الکترونیکی، وسایل نقلیه و قطعات، ماشین آلات، لوازم خانگی کوچک و مواد غذایی را پوشش می دهد. کریدور تجاری اکنون به تعادل بین محموله های ورودی و خروجی دست یافته است.

با تکیه بر کریدور سریع و کارآمد، محصولات ویژه از غرب چین به محرک های رشد جدیدی برای تجارت خارجی داخلی تبدیل شده اند. علاوه بر این، صادرات خودروهای انرژی نو از این مناطق غربی با ایجاد کارخانه های خودروسازی محلی در کشورهای آسیای جنوب شرقی سرعت گرفته است.

مرکز هماهنگی لجستیک و بهره برداری از کریدور جدید بین المللی تجارتی زمینی-دریایی گفت: این کریدور نه تنها باعث گشایش و توسعه غرب چین می شود، بلکه فرصت های جدیدی را برای کشورهای شرکت کننده در طرح کمربند و جاده ایجاد می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.