ثبت ۸.۶ میلیون تن ترانزیت کالا در ۵ ماهه ۱۴۰۳
عملکرد بخش ترانزیت جاده ای و ریلی در ۵ماهه سال ۱۴۰۳ نشان از ترانزیت ۸.۶ میلیون تن کالا دارد که نسبت به ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۷۰.۳ درصدی را نشان می دهد.
عملکرد بخش ترانزیت جاده ای و ریلی در ۵ماهه سال ۱۴۰۳ نشان از ترانزیت ۸.۶ میلیون تن کالا دارد که نسبت به ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۷۰.۳ درصدی را نشان می دهد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی ، نشست ۲۲۹ شورای عالی هماهنگی ترابری کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر، نمایندگان وزارت صمت و سازمان برنامه وبودجه و فعالان حوزه حمل ونقل کشور امروز سه شنبه ۲۰ شهریور برگزار شد و طی این نشست، گزارشی از عملکرد حوزه های مختلف حمل ونقل ارائه شد.
بر اساس این گزارش، آمارهای جابه جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ حکایت از آن دارد که در بخش جاده ای طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴۹.۴ میلیون نفر مسافر جابه جا شده است که افزایش ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می دهد.
جابه جایی مسافر در بخش ریلی نیز با ۷.۱ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ در سال ۱۴۰۲ به ۳۱.۸ میلیون نفر رسید.
همچنین جابه جایی مسافر طی سال ۱۴۰۲ در بخش دریایی به ۲۴.۱ میلیون نفر رسید که نشان از رشد ۱۲.۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.
علاوه بر این آمار جابه جایی بار داخلی در شقوق مختلف حمل ونقل حاکی از آن است که در بخش جاده ای در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۷۲.۴ میلیون تن بار جابه جا شده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایشی برابر با ۱۰.۶ درصد داشته است.
جابه جایی بار داخلی در بخش هوایی نیز طی سال ۱۴۰۲ به ۲۲۴ هزار تن رسید که نشان از افزایش ۱۰۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.
حجم ترانزیت نیز در سال ۱۴۰۲ در بخش جاده ای به ۱۴.۳ میلیون تن و در بخش ریلی به ۱.۶ میلیون تن رسید که این ارقام در بخش جاده ای رشد ۵۳.۸ درصدی و در بخش ریلی رشد ۹.۸ درصدی را نشان می دهد.
بر اساس این آمار حجم عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر کشور نیز در سال ۱۴۰۲ با رشد ۵.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۱۵۸.۶ میلیون تن رسید.
همچنین عملیات کانتینری نیز در سال ۱۴۰۲ به ۲.۶۴۳ میلیون TEU رسید که نشان از افزایش ۱۰.۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.
این در حالی است که عملکرد بخش ترانزیت جاده ای و ریلی در ۵ماهه سال ۱۴۰۳ نشان از ترانزیت ۸.۶ میلیون تن کالای ترانزیتی دارد که نسبت به ۵ماهه سال ۱۴۰۲ رشد ۷۰.۳ درصدی را نشان می دهد.
ترانزیت مزیت است ولی برخی مدیران ترانزیت کشور خصوصا در پایانه های مرزی با موقعیت ایران تناسبی ندارد . مدیرانی که در مرزها با ..... کار کرده و کلیت ترانزیت را در مرز بهم میزنند