بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

ارائه خدمات ترانزیتی در مرز رازی خوی تا یک هفته آینده

ارائه خدمات ترانزیتی در مرز رازی خوی تا یک هفته آینده

تین نیوز | فرماندار خوی از آمادگی لازم برای ارائه خدمات ترانزیتی در مرز رازی- کاپی کوی در مرز ایران و ترکیه تا یک هفته آینده خبر داد.
 
حسین سیوانی اصلی ظهر امروز در جریان دیدار با والی استان وان ترکیه گفت: در خصوص ترانزیت کالا نیز تشریفات اداری آن در حال انجام بوده و تا یک هفته آینده آماده انجام خدمات ترانزیتی از طریق مرز رازی خواهیم بود، بطوریکه عملیات اجرایی تاسیسات پایانه ای پبشرفته و مناسب در مرز رازی بعد از فصل سرما آغاز می شود.
 
وی اظهار داشت: برای احداث پایانه مرزی 4.5 هکتار برای اجرای تاسیسات اجباری پایانه از قبیل ساختمان اداری گمرک، پایانه تخصیص یافته و 8 هکتار نیز فضای اختیاری با هدف تامین نیازمندیهای مسافرین و گردشگران از جمله هتل، پمپ بنزین، فروشگاه و ... در نظر گرفته شده است..
 
فرماندار خوی با بیان اینکه اهداف تعیین شده در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور دوست و برادر به میزان 30 میلیارد دلار از طریق روابط و تبادلات مرزی امکان پذیر خواهد بود، اظهار داشت: یکی از این مبادی پایانه مرز رازی بوده که در آینده نزدیک نیز شاهد انجام عملیات اجرایی جاده خوی – رازی خواهیم بود.
 
سیوانی اصل  ادامه داد: گام اول در جهت رفع موانع و نواقص مرز رازی، آغاز ساخت 12 کیلومتر جاده سه بانده از سمت مرز رازی تا روستای حبش طی ماههای آینده است و همچنین پیمانکار احداث چهار پل غیر همسطح جاده قطور که یکی از موانع جدی ترانزیت کالا بوده، مشخص شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
 
وی از جدا شدن درب ورود و خروج مشترک مسافران در مرز رازی خوی خبر داد و  با بیان اینکه برای تسهیل ورود و خروج مسافرین دو درب مجزا تعبیه و نسبت به گسترش فضای گمرکی و تجهیز اقدامات موثری انجام شده، افزود: در راستای ایجاد رویه گمرکی مناسب، اقدامات ساختمانی نیز آغاز شده است.
 
آذربایجان غربی  در شمال غربی ایران بیش از 891 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق دارد، آذربایجان غربی بعنوان تنها استان هم مرز ایران با کشور ترکیه و دارای بیش از 500 کیلومتر مرز مشترک با این کشور است.
 
مرزهای بین المللی بازرگان در ماکو، سرو در ارومیه و مرز رازی در شهرستان خوی مهمترین مبادی ورودی و خروجی کالا از ایران به ترکیه هستند، آذربایجان غربی با استان حکاری، وان، آغری، ایغدیر و قارص ترکیه مرز مشترک دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.