◄ چرا تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضرورت و فوریت دارد؟
حسین میر شفیع مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی و طرح های ویژه بر ضرورت و فوریت تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.
![چرا تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضرورت و فوریت دارد؟](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/xsH1JzTeucvX/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLOy_WPqfZu7n/%D8%AA%D9%81%DA%A9%DB%8C%DA%A9+%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87.jpg)
حسین میر شفیع مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی و طرح های ویژه بر ضرورت و فوریت تفکیک وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.
به گزارش تین نیوز، سید حسین میرشفیع در نامه ای به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در این مورد نوشت: ادغام وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی از ابتدا بدون توجیهات کارشناسی لازم و در شرایط اختلاف دولت و مجلس صورت گرفت و در طول سال های ادغام دو وزارتخانه، عملا ادغام محتوایی وظایف و ساختارها شکل نگرفته و سازمان های تابعه هر یک وظایف سنتی خود را انجام می دهند.
وی در بخش دیگری از این نامه تاکید کرد: تعدد مسئولیت ها و حجم تکالیف دو وزارتخانه که با آحاد جامعه مرتبط بوده و در اجرای کل جغرافیای کشورجاری است، مدیریت و ستاد وزارت راه و شهرسازی را به انتخاب و گزینش برخی از اولویت ها مجبور ساخته و بسیاری از مسئولیت های مهم به فراموشی و محاق سپرده شده است.
میرشفیع افزود: همچنین تکالیف برنامه هفتم پیشرفت، وظایف مضاعفی را به هر دو بخش مسکن و حمل و نقل افزوده که انجام آنها نیازمند توجه جدی، نظارت و پیگیری مداوم و تسلط دیگاه های متخصصان دارد.
وی ادامه داد: تحقق اهداف اقتصادی برنامه هفتم توسعه مبنب بر رشد 8 درصد موکول به رشد 9 درصدی بخش ساختمان و رشد 10 درصدی بخش حمل و نقل است.در شرایطی که که هر کدام از دو بخش سهم بالایی در جی دی پی کشور دارند، بدون تفکیک وزارت راه و شهرسازی و ایجاد ساختار مناسب، مدیرت پویای این دو بخش و فعال نمودن ظرفیت های تخصصی بخش خصوصی، تحقق این اهداف محال بود و کل اقتصاد کشور را متاثر می سازد....
قابل ذکر است تصویر متن کامل این نامه در ادامه آمده و فایل کامل آن نیز پیوست شده است.