بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ با خطوط مترو جایگزین شود

راه‌آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸ با خطوط مترو جایگزین شود

تین نیوز | رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات اهالی مناطق ۱۷ و ۱۸ به خاطر عبور ریل راه‌آهن از این مناطق گفت: پیشنهاد داده‌ایم تا جایی که امکانش هست، راه‌آهن با خطوط مترو جایگزین شود.
 
محمد سالاری در این زمینه گفت: توافقی اولیه بین شورای شهر تهران و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی منعقد شده مبنی بر اینکه وزارت راه و شهرسازی عرصه عبور مسیر راه آهن در مناطق 17 و 18 را در اختیار شهرداری قرار دهد تا اقداماتی برای افزایش سرانه های خدماتی، فضای سبز و فرهنگی در آنجا انجام شود.
 
وی ادامه داد: این توافقات هنوز به مصوبه و سند تبدیل نشده است. اما در جلسه ای که در کمیسیون معماری و شهرسازی شورا به همراه رئیس شورا و اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، به آقای آخوندی پیشنهاد دادیم از فرصتی که شهرداری با اعلام آمادگی خود برای این سرمایه گذاری در این مناطق ایجاد کرده، استفاده کنند.
 
سالاری افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام آمادگی کرده که برای رفاه حال شهروندان این مناطق، زمین های آزاد شده مسیر پیشین راه آهن را در اختیار شهرداری قرار بدهد. در حال حاضر به دنبال این هستیم که راه آهن این زمین ها را به عنوان آورده در اختیار شهرداری بگذارد و شهرداری نیز هزینه های ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی را تقبل کند.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با اشاره به کمبود سرانه های گوناگون در مناطق 17 و 18 گفت: امیدواریم با این اقدامات، کمبودهای این دو منطقه برطرف شود. همچنین در پی آن هستیم که در مناطقی که امکانش هست، به منظور کاهش آلودگی های زیست محیطی خطوط راه آهن با خطوط مترو جایگزین شده و در مرزهای شهر، بار ترافیکی به راه آهن منتقل شود.
 
وی تاکید کرد: البته این اقدام بررسی های کارشناسانه می طلبد که مقرر شده انجام شود. اما امیدواریم با این کار، بخشی از مشکلات اهالی مناطق 17 و 18 برطرف شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.