بازدید سایت : ۳۷۵۲۹

نیاز تهران به ۵۴ پد بالگرد اورژانس

رییس مرکز اورژانس تهران گفت: باید ۵۴ پد داشته باشیم، البته برخی مشکل ها وجود دارد و در برخی نقاط آنقدر تراکم بالاست که باید جانمایی مجددی انجام شود.

نیاز تهران به ۵۴ پد بالگرد اورژانس
تین نیوز |

رییس مرکز اورژانس تهران گفت: باید ۵۴ پد داشته باشیم، البته برخی مشکل ها وجود دارد و در برخی نقاط آنقدر تراکم بالاست که باید جانمایی مجددی انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در نشست خبری که صبح امروز در مرکز اورژانس تهران برگزار شد دکتر پیمان صابریان ضمن تبریک چهل و پنجمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی اظهار کرد: طی یکسال گذشته تا کنون شرایط متفاوتی نسبت به سال های گذشته داشتیم. 

وی ادامه داد: از زمانی که دچار اپیدمی کرونا شدیم شرایط تمام جامعه تغییر کرد و با توجه به اینکه خط مقدم مقابله با ویروس اورژانس است دچار تغییرات شدیم. 

صابریان با اشاره به شرایط ویژه ای که شیوع کرونا در کشور ایجاد کرد، گفت: نیروهای ما خوشبختانه همچون همیشه پای کار بودند و تمام تلاششان خدمت به مردم بود. 

رییس مرکز اورژانس تهران گفت: با توجه به اینکه اورژانس فوریت های پزشکی است و ما سکته های قلبی، مغزی و تصادفات را همچنان داریم، بیماری کرونا بازی مضاعف شد و باعث شد که تعداد ماموریت ها و تماس ها افزایش یابد و تعداد تماس ها به دو برابر ماکزیمم سال های گذشته رسید. 

صابریان با اشاره به تشکیل دیسپچ جداگانه برای سوالات کرونا گفت: حدود ٢۵هزار تماس در روز پاسخ داده شد و بسیار خوب خدمت رسانی شد. در برخی موارد جواب ها با پزشک متخصص هم مشاوره کردند. 

وی افزود: در حدود روزی ۵۰۰۰ ماموریت هم انجام دادیم که ۱۰ تا ۲۰ درصد ماموریت ها مربوط به بیماران کرونایی بود. ضعف و بیحالی این بیماری تا حدی است که گاهی افراد نیاز به کمک دارند که نیرو های ما اقداماتی که از دستشان بر می آمد را انجام دادند.

وی با بیان اینکه کد ٢۴٧ از سال ٩۵ شروع به فعالیت کرده گفت: حدود روزی ۱۰ تا ۱۵ نفر از این خدمت استفاده می کنند که نقطه قوتی است. سعی کردیم خدمات خود را به روز نگه داریم. کد ٧٢۴ نیز همچنان در حال فعالیت است و ١۵ تا بیست نفر نیز به صورت روزانه از این خدمت استفاده می کنند. 

صابریان ادامه داد: این طرح از عارضه دار شدن افراد پس از سکته ها جلوگیری می کند.

وی گفت: در اسفند ماه توانستیم طی سه ساعت دیسپچ کرونا را با ۲۰ استیشن فعال کنیم. در آن زمان حدود ٢٧ یا ٢٨ نفر نیز از نیروهای ما نیز به صورت دورکاری تماس ها را پاسخ می دادند.

وی با اشاره به انتقال های بین بیمارستانی گفت: تجهیزاتی که استفاده شد هزینه زیادی داشت اما توانستیم تا کنون خدمات ارایه کنیم. 

وی افزود: همچنین رضایت مندی خوبی نیز داشتیم. به رقم بی سابقه ٨۴.٢۵ درصد رسیدیم که فکر نمیکنم هیچ سازمانی این رضایت مندی را داشته باشد.

صابریان در خصوص اورژانس هوایی نیز گفت: شهرداری تهران در ایجاد پدهای بالگرد کمک کرده که حدود ٣٧ پد بالگرد در استان تهران داریم و بسیاری از عملیات های خود را با سرعت بیشتری انجام می دهیم. در روز یک یا دو پرواز داریم.

وی درباره موتورلانس ها نیز گفت: ٢٣٠ موتورلانس داریم که حدود ١٣٠٠ ماموریت در روز انجام می دهند. این ها زودتر بر بالین بیمار می رسند.

صابریان گفت: روزانه بین ٣٠٠ تا ٣۵٠ نوار قلب را متخصصین اورژانس تهران رصد می کنند که از این تعداد حدود ۱۰تا ١۵ تا کد ٢۴٧ داریم. برای کد ٧٢۴ تعداد کمی بالاتر است و بین ١۵ تا ٢٠ نفر است.

صابریان در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری اورژانس و شهرداری تهران در خصوص پد های بالگرد اظهار کرد: لزوما به تعداد پدها نیاز به بالگرد نداریم. مهم است که در مناطق استراتژیک بالگرد داشته باشیم که بتوانیم از اورژانس هوایی استفاده کنیم.

وی افزود: باید ۵۴ پد داشته باشیم، البته برخی مشکل ها وجود دارد و در برخی نقاط آنقدر تراکم بالاست که باید جانمایی مجددی در تهران داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در واقع دو بالگرد داریم که روزانه در حال خدمات رسانی هستند. در شب ها ما از بالگردها کمتر استفاده میکنیم، چرا که مشکلات دید در شب داریم و خلبان ها مشکلاتی دارند اما پیگیر هستیم که برطرف شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد مزاحمت های تلفنی گفت: تعداد این مزاحمت ها نسبت به قبل کاهش پیدا کرده، پیش از این حدود ٢٠ تا ٣٠ درصد مزاحم تلفنی داشتیم. طی ٢۴ ساعت گذشته در میان ١۶ هزار تماس ۴٨٣ مزاحمت تلفنی داشتیم. 

وی افزود: اما با قوه قضاییه و سطوح قابل پیگیری مشارکت داریم و باید به نقطه ای برسیم که حتی یک مزاحمت هم نداشته باشیم.

صابریان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آمادگی اورژانس تهران برای مقابله با کرونا در پاییز و تعداد شهدای سلامت اورژانس در شرایط شیوع کرونایی گفت: حدود ١٠ درصد پرسنل ما تا کنون درگیر شدند و دو شهید راه سلامت داشتیم که جا دارد از آن ها یاد کنیم. 

وی گفت: برای فصل پاییز هم آمادگی داریم و امیدواریم که مشکل خاصی نداشته باشیم.

دییس اورژانس تهران در خصوص خدماتی که در مترو ارایه می شود گفت: بین دیسپچ اورژانس و متروی تهران خطی وجود دارد که به سرعت با یکدیگر تماس می‌گیرند. در خصوص رسیدن به مصدومان با توجه به شرایط ایستگاه ها شرایط کمی سخت است، اولا که جای پارک وجود ندارد، پله ها بسیار است و پیدا کردم مصدوم در تراکم جمعیت بسیار سخت است، اما مشکلاتی نداریم. 

وی گفت: معمولا زمان رسیدن ما بر بالین بیمار در بیشترین زمان حدود ١۶ دقیقه است. اما باز هم نیازمند این هستیم که خدمات بهتری را ارایه کنیم.

صابریان گفت: در ایستگاه های جدید متروی در حال ساخت، مشکلات برطرف شده و نقشه دادیم و جانمایی شده است.

وی در پاسخ به سوالی دیگری نیز اظهار کرد: زمانی که دیسپچ ما از شما سوال می کنند و طبق پروتکل ها نیاز به انتقال بیمار یا حاضر شدن بر بالین بیمار است لوکیشن از تماس گیرنده گرفته می شود و به سرعت نیروها اعزام می شوند. قسمتی از سوال ها به خاطر آگاهی عزیزان تماس گیرنده است و ما از شهروندان خواهش می کنیم که تماس را قطع نکنند. 

رییس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: سوالات دیسپچ هیچ ارتباطی به اعزام آمبولانس ندارد، از شهروندان تقاضا می کنیم که پس از اطلاع دادن به هیچ عنوان تماس را قطع نکنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.