فاز نخست خط ۶ مترو بالغ بر۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
تین نیوز | مجری پروژه خط 6 مترو پایتخت از پیشرفت حدود45 درصدی ساخت تونل در فاز نخست این خط خبر داد و گفت: مشکلات مالی مهمترین دغدغه ساخت مترو است.
محدث مجری پروژه خط 6 مترو پایتخت با بیان اینکه مترو تهران یکی از فعالترین متروهای دنیاست، گفت: خط 6 به طول 31 کیلومتر جنوب شرق تهران را به شمال غرب تهران متصل می کند .
وی با تاکید بر اینکه 31 کیلومتر خط 6 مترو با 27 ایستگاه مصوب شده است، اظهارکرد: در عین حال 4 کیلومتر دیگر از دولت آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در طرح توسعه مترو پیش بینی شده که در صورت تصویب به اجرا گذاشته خواهد شد .
مدیر پروژه خط 6 مترو تهران با اشاره به اینکه اکنون ساخت خط 6 مترو در 3 فاز در دست اجراست، تصریح کرد: فاز نخست آن از دولت آباد آغاز و در ادامه ایستگاههای کیانشهر، بعثت( 17 شهریور)، منصور، میدان خراسان، قائم ، امیرکبیر، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)، صیاد شیرازی، وجود دارند.
وی افزود: در فاز میانی ایستگاه های هفت تیر ، کریم خان ، میدان ولی عصر ، پارک لاله ، قرار دارند که عملیات احداث این بخش نیز در دست اجراست .
به گفته محدث در فاز شمالی این خط ایستگاهای کارگر ، گیشا ، شهرک آزمایش ، مرزداران ، یادگار امام ، اشرفی اصفهانی ، ستاری ، آیت الله کاشانی ، شهر زیبا، شهران، کن ، سولقان هستند.
وی با اشاره به اینکه 2 دستگاه تی بی ام در حال حفاری در این خط است، گفت: دستگاه شماره یک از دولت آباد حفاری را آغاز کرده و اکنون با 5.5 کیلومتر پیشرفت حفاری در میدان خراسان قرار دارد. قرار است تا پارک لاله به حفاری خود ادامه دهد. در عین حال دستگاه دیگر از پارک لاله به سمت سولقان حرکت خواهد کرد که هنوز در این بخش عملیات حفاری آغاز نشده است.
وی با اشاره به اینکه در فاز نخست ( بخش جنوبی ) خط 6 مترو تاکنون 40 درصد در ساخت تونل و 45 درصد در بخش ایستگاه پیشرفت داشته ایم، گفت: هنوز در دیگر بخش ها به پیشرفت قابل توجهی نرسیده ایم .
محدث یادآور شد: در حفر تونلها، شفت دستگاه TBM از ایستگاه دولتآباد وارد شده است و در حال حاضر در حدود 5.5 کیلومتر از تونل به سمت شمال حفر شده که هم اکنون در میدان خراسان است.
مدیر پروژه خط 6 مترو تهران با اشاره به اینکه در فاز جنوبی هنوز ریل گذاری صورت نگرفته است، گفت: پس از خروج تی بی ام مسیر برای ریلگذاری آماده است.
محدث با تاکید بر اینکه مشکلات مالی مهمترین دغدغه مترو و خط 6 بوده است، تصریح کرد: بهره برداری کامل از خط 6 مترو تا پایان سال 95 نیازمند ماهانه 70 میلیارد ریال اعتبار است .
وی با بیان اینکه خط 6 جنوب شرقی تهران را به شمال غربی وصل میکند، خاطرنشان کرد: این خط با خطوط 1، 2، 3، 4و 7 تلاقی داشته و مسافران میتوانند به راحتی به تمام نقاط تهران دسترسی داشته باشند.
هر سال اول مهر ناتوانی مفرط مدیریت حمل ونقل عمومی و علی الخصوص متروی شهری به رخ مردم تهران کشیده میشود و مردم تهران مدیران شهری تهران را در حد و اندازه این شهر نمی دانند.