بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

اتصال بزرگراه های فتح و شهید لشگری / بهره برداری از پل کاروانسرا سنگی ۱

تین نیوز |  بهره برداری از پل اتصال بزرگراه های فتح و شهید لشگری(در تقاطع غیر همسطح کاروانسرای سنگی) به عنوان طولانی ترین پل کاروانسرا سنگی 1، روز پنجشنبه طی آیینی آغاز شد.
 افتتاح این پل به دست پدر شهیدان جمال و جلال هوشمند از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و ساکن شهرک وردآورد در منطقه 21 تهران صورت گرفت.
 
معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران دراین مراسم گفت: پل اتصال بزرگراه فتح به کرج که مسیر شرق به غرب جاده قدیم تهران - کرج را به مسیر شرق به غرب جاده مخصوص کرج متصل می کند به دلیل این که پیش از سایر پل های این پروژه تکمیل شده، امروز به بهره برداری رسید.
 
'مازیار حسینی' افزود: این پل با 827 متر طول و 9 متر عرض، طولانی ترین پل تقاطع غیر همسطح کاروانسراسنگی 1 به شمار می رود و دارای 21 پایه بوده که روی 181 شمع اجرا شده اند.
 
وی با اشاره به طول بزرگترین دهانه پل گفت: طول این دهانه پل به 52 متر می رسد و ارتفاع بلند ترین پایه آن 14 متر است، همچنین سطح عرشه این پل صندوقه ای بیش از هفت هزار و 800 متر مربع می باشد و برای احداث آن از 393 صندوقه پیش ساخته بتنی استفاده شده است.
 
وی افزود: با بهره برداری از پل اتصال بزرگراه فتح به کرج، بخش عمده ای از ترددهای اضافی در محدوده سه راه کاروانسراسنگی حذف خواهد شد، این گشایش ترافیکی به ویژه در شرایطی که هنوز بخش هایی از پروژه تقاطع غیر همسطح کاروانسراسنگی 1 زیر بار ترافیک نرفته، تاثیر بسزایی بر افزایش نظم ترافیکی و کاهش مشکلات شهروندان خواهد داشت.
 
برای ساخت پل کاروانسراسنگی 1، تعداد 181 شمع احداث شده که نیاز به چهار هزار و 700 متر مکعب بتن داشته اند.
 
21 پایه این پل نیز از طریق یک هزار و 230 متر مکعب بتن احداث شده و برای ساخت 393 صندوقه پیش ساخته پل اتصال بزرگراه فتح به کرج، پنج هزار و 300 متر مکعب بتن در کارخانه ساخت سگمنت مصرف شده است.
 
پروژه ساخت این پلها از حدود سال 1382 آغاز شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.