بازدید سایت : ۵۳۱۲۲

آمار واقعی خرابی پله برقی در متروی تهران چقدر است؟

از میان ۱۱۳۶ دستگاه پله برقی در متروی تهران در حال حاضر تنها ۳ دستگاه بیش از ۷۲ ساعت است که به علت نقص فنی از مدار خدمت رسانی خارج هستند.

تین نیوز |

از میان ۱۱۳۶ دستگاه پله برقی در متروی تهران در حال حاضر تنها ۳ دستگاه بیش از ۷۲ ساعت است که به علت نقص فنی از مدار خدمت رسانی خارج هستند.

 به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، این شرکت در صورت خرابی هرکدام از تجهیزات از جمله پله برقی ها تا رفع مشکل به طور مستمر و با جدیت کار را دنبال می کند که در اغلب موارد هم خرابی تجهیزات از جمله پله برقی ها در زمان بسیار کوتاهی رفع می شود.  
علل عدم سرویس دهی پله برقی ها در متروی تهران و حومه را می توان به سه دسته تأمین قطعات یدکی، خرابی های لحظه ای و موردی و زدن دکمه خاموشی پله برقی توسط مسافران تقسیم کرد که در هرکدام از این موارد به محض اینکه پرسنل این شرکت از طریق اتاق کنترل متوجه از مدار خارج شدن پله برقی ای شوند، اقدامات لازم برای فعال سازی مجدد آن آغاز می شود.
برحسب علت از کار افتادن، تعمیر خرابی پله برقی ها در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود؛ مگر اینکه دستگاه دچار مشکل عمده ای شده باشد یا قطعه آن، نیاز به تعمیر زمان بری داشته باشد. همچنین در مواردی که قطعه موردنظر در انبار موجود نباشد، تا ثبت سفارش، مدت زمان تعمیرات طولانی تر می شود. (قطعات پرمصرف در انبار موجود است و معمولاً تأمین قطعات خاص زمان بر می شود).
تضمین ایمنی مسافران در هنگام استفاده از پله برقی ها با توجه به حجم مسافران برای این شرکت بسیار مهم است؛ بنابراین گاهی خاموشی پله برقی و یا طولانی شدن تعمیرات به دلیل رعایت این نکته است ضمن آنکه این دستگاه ها در زمان های مشخصی بازدید دوره ای می شوند که در این زمان نیز پله برقی برای ۲۴ یا ۴۸ ساعت از مدار خارج می شود.
در حال حاضر نبود قطعات یدکی عاملی برای خاموشی پله برقی ها نیست و معمولاً کار تعمیرات در کمترین زمان انجام و پله برقی دوباره به چرخه سرویس برمی گردد. 
گفتنی است، متروی تهران با ۲۵۸ کیلومتر طول در هفت خط و ۱۴۴ ایستگاه، دارای هزار و ۱۳۶ دستگاه پله برقی است و طی ماه های گذشته با بهسازی پله برقی ها توانستیم روزهایی را بدون حتی یک خرابی، به ثبت برسانیم. طبق آخرین آمار در حال حاضر از میان ۱۱۳۶ دستگاه پله برقی ۳ دستگاه بیش از ۷۲ ساعت است که به یکی از دلایلی که ذکر شد خاموش هستند. یک پله برقی نیز در حال انجام تعمیرات اساسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    سلام
    ایستگاه متروی دروازه شمیران (پایین‌تر از پل چوبی) با افراد مسن و ناتوان یا کم توان قهر است و پذیرای این گروه از مردم نیست!!
    چون این ایستگاه از ابتدای ورودی از سطح خیابان تا سالن ورودی به مترو ، فاقد امکانات پله‌های برقی و آسانسور است و مسافران مجبور هستند هربار برای پایین یا بالا رفتن (ورود یا خروج)
    حدود 40 پله را طی کنند که برای افراد سالم و جوان سخت و آزار دهنده است تا چه رسد برای افراد مسن ، کم توان و یا ناتوان!!!