بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

از گود پرخطر مجاور مترو حقانی فردا بازدید می‌شود / نامه مجدد به شهرداری برای این پروژه

از گود پرخطر مجاور مترو حقانی فردا بازدید می‌شود / نامه مجدد به شهرداری برای این پروژه

تین نیوز | رئیس سازمان نظام مهندسی تهران با بیان اینکه همچنان پیگیر پرخطر بودن گودبرداری مجاور ایستگاه مترو حقانی هستیم، گفت: فردا برای بازدید از وضعیت این گودبرداری از پروژه بازدید خواهیم کرد.
 
سعید غفرانی مبنی بر اینکه ترکان رئیس نظام مهندسی کشور اعلام کرده که اگر گود حاشیه مترو حقانی به او گزارش شود این موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: همکاران می‌گویند که تذکرات داده شده است و جای نگرانی نیست و کار به شکل مهندسی پیگیری می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه با تذکرات داده شده به پروژه مزبور سازه نگهبان زده شد، تأکید کرد: به هر حال ما این گود را پرخطر اعلام کرده‌ایم و آن را در نامه‌ای که به شهرداری تهران ارائه شد، گزارش کرده‌ایم، اما به هر حال باید تذکر مجدد را اعلام کنیم تا کار هر چه سریعتر انجام و تمام شود.
 
وی در پاسخ به این سؤال که با این بارندگی‌ها احتمال اینکه این گود ریزش کند، زیاد است، گفت: به هر حال ما تمام تذکرات را به شهرداری داده‌ایم و از آنجا که سازمان نظام مهندسی ابزار جلوگیری از این گونه پروژه‌ها و گودهای پرخطر را ندارد باید فکر دیگری شود.
 
غفرانی ادامه داد: شهرداری تهران مسئول اجرای ساخت و ساز است، بنابراین ما باز هم در نامه‌ای به شهرداری تهران پرخطر بودن گودبرداری مجاور ایستگاه مترو حقانی را گزارش خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: به هر حال در گزارشی که به زودی به دست ما خواهد رسید ما براساس آن گزارش اقدام خواهیم کرد اما به هر حال برای پیگیری بیشتر بنده فردا به طور حضوری از پروژه اطلس پلاز بازدید خواهم کرد.
 
توقف1400 گودبرداری غیراصولی
پیشتر غفرانی با بیان این مطلب گفته بود که کنترل و نظارت بر گودبرداری‌های غیر اصولی باعث شد تا دستور توقف 1400 پروژه صادر شود اما به هر حال باید دستورالعمل اجرایی گودبرداری‌های ساختمانی به خوبی پیاده شود.
 
وی با اشاره به اینکه این دستورالعمل به منظور تعیین مراحل کار و مسئولیت اشخاص مختلف در گودبرداری‌ها است، گفته بود که به عنوان مثال در خصوص پر خطر بودن گودبرداری مجاور ایستگاه مترو حقانی هشدارهایی به شهرداری تهران از دو ماه پیش داده‌ایم.
 
غفرانی گفت: گودهای پرخطر طبق مقررات ملی ساختمان گودهایی هستند که عمق آنها از یک حدی بیشتر می‌شود. بنابراین این گود مورد نظر که اطراف مترو است، پرخطر بودن آن را به شهرداری تهران ابلاغ کرده‌ایم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.