بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ وضعیت ایمنی ۷۱ ساختمان در تهران بحرانی است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مالکان ساختمان های دارای نمای کامپوزیتی خواست که هرچه سریعتر نسبت به تغییر نمای خود اقدام کنند.

وضعیت ایمنی ۷۱ ساختمان در تهران بحرانی است
تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران گفت: در کل کشور ۱۳۴ هزار ساختمان ناایمن داریم همچنین در تهران ۳۳ هزار ساختمان ناایمن وجود دارد که وضعیت حدود ۷۱ ساختمان بحرانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مهدی بستانچی عضو هیأت مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران در حاشیه همایش فناوری های مهندسی ایمنی حریق در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در کل کشور ۱۳۴ هزار ساختمان ناایمن داریم همچنین در تهران ۳۳ هزار ساختمان ناایمن داریم که وضعیت حدود ۷۱ ساختمان بحرانی است.

بستانچی افزود: به عبارتی با وضعیت این ساختمان های بحرانی ۷۵ ساختمان مشابه وضعیت پلاسکو و متروپل در پایتخت داریم.

وی ادامه داد: متأسفانه در مورد نمای ساختمان ها دستور العمل مناسب نداریم و بسیاری از کارفرماها و سازندگان ساختمان مسأله ایمنی را کار فانتزی می بینند بنابراین باید فرهنگ سازی شود و تقاضا میان مردم ایجاد شود.

وی در مورد همکاری شرکت های دانش بنیان در زمینه ایمنی ساختمان ها گفت: در این حوزه ۳۰ شرکت دانش بنیان شناسایی کرده ایم و اگر حوزه به لحاظ اقتصادی هم جذاب باشد قطعاً آمار شرکت ها بیشتر می شود.

ضرورت تغییر نمای ساختمان های دارای نمای کامپوزیتی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مالکان ساختمان های دارای نمای کامپوزیتی خواست که هرچه سریعتر نسبت به تغییر نمای خود اقدام کنند.

سید جلال ملکی در حاشیه همایش فناوری های مهندسی ایمنی حریق که با موضوع بررسی حریق بیمارستان گاندی در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در زمینه کاهش حوادث به ویژه حریق باید فرهنگ سازی گسترش یابد و این موضوع با آموزش امکان پذیر است و همه دستگاه ها وظیفه دارند تا اقداماتی را در دستورکار خود قرار دهند تا آمار حوادث کاهش یابد.

وی با بیان اینکه پرتکرارترین توصیه به شهروندان این است که خطرات پیرامون خود را شناسایی کنند، گفت: آموزش می تواند سبب شود تا مردم نسبت به شناسایی محیط و مخاطرات محیط خود بیشتر اقدام کنند.

ملکی با تاکید بر اینکه شهروندان باید نماهای خطرناک ساختمان محل سکونت خود را جدی بگیرند، گفت: استفاده از نمای کامپوزیت در ساختمان ها ممنوع است، اما معضل ما ساختمان هایی است که از قبل از مصوبه ممنوعیت نمای کامپوزیتی در آن استفاده شده است. مانند همین بیمارستان گاندی که حریق در آن به دلیل نمای کامپوزیتی به سرعت گسترش پیدا کرد. همچنین باید تعویض و راه های خروج ساختمان ها مورد بررسی قرار گرفته و باز باشد و درها و پله های فرار نیز بررسی شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: همچنین از مالکان ساختمان های دارای نمای کامپوزیتی خواست که هرچه سریعتر نسبت به تعویض نمای خود اقدام کنند. چرا که در صورت بروز حادثه خسارات جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

وی همچنین با بیان اینکه در مرحله گذار در آتش نشانی قرار داریم، گفت: خوشبختانه بروزرسانی های خوبی در آتش نشانی صورت گرفته است و اقداماتی که آتش نشانی در همین حریق بیمارستان گاندی، حوادث مختلف و ... انجام داده نشان می دهد که ما با دانش روز و تجهیرات به روزی فعال هستیم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.