بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

رانندگان شرکت واحد کم شده اند؟!

صف معطلی مسافران اتوبوس های شرکت واحد طولانی تر شده است!

رانندگان شرکت واحد کم شده اند؟!
تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از کناره گیری برخی از رانندگان از کار خود به دلیل پایین بودن حقوق اظهار بی اطلاعی می کند اما تاکید دارد که حقوق این صنف نسبت به سایر کارمندان در شهرداری تهران بالاتر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، اعتراض رانندگان اتوبوس های شرکت واحد به حقوق دریافتی مسئله امروز و دیروز نیست و فعالان این صنف بارها نسبت به پایین بودن دستمزدهایشان گلایه کرده اند. دو سال پیش نیز گلایه ها تا جایی پیش رفت که رانندگان اتوبوس های شرکت واحد دست به اعتصاب زدند.

در ماه های اخیر بار دیگر زمزمه اعتراضی رانندگان اتوبوس شهری نسبت به حقوق دریافتیشان بلند شده است. آنها گلایه دارند که دستمزدهایشان نسبت به تورم موجود در کشور پایین است. حتی شایعه هایی مبنی بر کناره گیری برخی از رانندگان از کارشان نیز شنیده می شود. به صورتی که برخی معتقدند دست از کار کشیدن رانندگان شرکت واحداتوبوسرانی باعث شده همین تعداد اندک اتوبوس در شهر تهران نیز با همه ظرفیت خود کار نکنند و معطلی مسافران بیشتر از قبل شود.

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از کناره گیری برخی از رانندگان از کار خود به دلیل پایین بودن حقوق اظهار بی اطلاعی می کند اما تاکید دارد که حقوق این صنف نسبت به سایر کارمندان در شهرداری تهران بالاتر است.

تشکری هاشمی به ترابران می گوید: «حقوق پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی نسبت به بقیه افرادی که در سازمان های دیگر شهرداری تهران کار می کنند وضعیت بهتری دارد و بیشتر است. هرچند نرخ تورم در کشور بالا است و هزینه های زندگی باعث می شود همین حقوق خوب هم جذابیت نداشته باشد اما حقوق رانندگان در شرکت واحد در مقایسه با واحدهای دیگر بهتر است.»

ضرورت اصلاح سبک مدیریتی شهر

وی در همین حال تاکید می کند که رانندگان شرکت واحد هم مانند دیگر اقشار کشور به دلیل افزایش لجام گسیخته تورم، زندگی سختی را می گذارنند، اما اینکه به چه شکل باید مدیریت کرد که هم مشکل راننده ها حل شود و هم مشکل کیفیت ارائه خدمات به مردم تغییر کند به این موضوع باز می گردد که سبک و سیاق مدیریتی باید اصلاح شود.»

او می افزاید: «ما الان بیش از آنکه نگران حقوق ها باشیم نگران سبک و سیاق مدیریتی هستیم. مدیریت درست باعث می شود که با حداقل منابع حداکثر بهره وری را داشته باشیم، بنابراین باید روی این مسئله کار کرد.»

رئیس کمیسیون حمل و نقل شهرداری تهران در پایان یادآور می شود: «ما در شورای شهر تهران برای حل معضلات شهر مصوباتی داشتیم که اگر این مصوبات به درستی اجرایی شود بخشی از این مشکلات و نگرانی ها را مرتفع می کند.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.