بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

نیمی از ساختمان های تهران کمتر از ۶ طبقه هستند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر طراحی مناسب نمای ساختمان ها بویژه ساختمان های بلندمرتبه گفت: ۹۷ درصد از ساختمان های تهران کمتر از ۶ طبقه هستند.

نیمی از ساختمان های تهران کمتر از ۶ طبقه هستند
تین نیوز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر طراحی مناسب نمای ساختمان ها بویژه ساختمان های بلندمرتبه گفت: ۹۷ درصد از ساختمان های تهران کمتر از ۶ طبقه هستند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی اظهار کرد: ما در تهران سالانه ۲۰ میلیون مترمربع ساخت و ساز داریم و به گفته مرکز تحقیق ساختمان متوسط سن بنا در ایران ۳۰ سال و در جهان ۱۰۰ سال است.

وی افزود: اگر هزینه ساخت هر مترمربع را ۲۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی در این بخش داریم.

صارمی اضافه کرد: باید ایمنی ساختمان را از زمان احداث در نظر بگیریم چرا که ساخت و ساز در این شرایط ایمن جلو می رود و صرفه جویی بسیار زیادی برای بهره برداران خواهد داشت.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در گذشته حدود ۵۰ درصد سازه ها بتن و ۵۰ درصد فلز بود اما در حال حاضر به دلیل گرانی فلز، حدود ۸۰ درصد سازه ها به سمت بتن می رود اما کیفیت این بتن چقدر است؟ این موضوع نیاز به نظارت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت شهری ایران در سال ۱۳۳۵ حدود ۵ میلیون نفر و در حال حاضر ۶۵ میلیون نفر است، یادآور شد: وقوع بسیاری از سوانح، اجتناب ناپذیر است و قدرت پیشگیری ما باید افزایش پیدا کند؛ با وجود لوازم گاز سوز، نفت سوز و الکتریکی و لوازم قابل اشتعال، آتش سوزی تبدیل به یکی از تهدیدات بالقوه ساختمان ها شده است.

وی تاکید کرد: در تهران ساختمان ها به دوبخش تقسیم می شود؛ ۶ طبقه و بالاتر و کمتر از آن. بیش از ۹۷ درصد ساختمان های تهران زیر ۶ طبقه است.

به گفته وی، در این ساختمان ها راه های خروج، دوربند، عدم استفاده از درب شیشه و عدم استفاده از نمای قابل اشتعال از اولویت هاست که در نمای بالای ۶ طبقه استفاده از مصالح مقاوم در برابر حریق هم باید مد نظر قرار بگیرد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ایمنی در نما در ساختمان ها بسیار مهم است، طراحی نامناسب نما سبب سرایت حریق از آن به داخل ساختمان می شود.

ششمین همایش و نمایشگاه بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری با حضور شرکت های ارائه دهنده خدمات ایمنی، رنگ و پوشش مقاوم در برابر حریق، سیستم های تهویه و کنترل دود، تجهیزات اطفا و اعلام حریق از ۱۱ تا ۱۳ تیر ماه در سالن همایش های هتل المپیک تهران برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.