بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

چمران: امیدواریم تعامل با دولت جدید در حوزه حمل و نقل ادامه پیدا کند

چمران: شهردار را شورای شهر تعیین می کند حالا هر تعداد امضاء هم جمع شده باشد دلیل این نمی شود که تغییری صورت بگیرد؛ بلکه باید مسیر قانونی طی شود.

چمران: امیدواریم تعامل با دولت جدید در حوزه حمل و نقل ادامه پیدا کند
تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که تعامل با دولت جدید در حوزه حمل و نقل همانند تعامل و صمیمیت ایجاد شده با دولت شهید رئیسی استمرار پیدا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز دویست وچهل وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر گفت: در این جلسه ابتدا دو لایحه مطرح می شود که یکی از آنها مربوط به یک فوریت اصلاحیه حق غرف در میادین میوه و تره بار است که باید طبق روال هر ساله مورد بررسی اعضا قرار گیرد و تثبیت شود.

چمران اضافه کرد: لایحه دیگر در مورد نمای بناهای شهر و بررسی آنهاست که شامل اصلاحیه در این حوزه می شود. در حال حاضر کمیته هایی در شهرداری های مناطق وجود دارد که تعدادی از اساتید دانشگاه پس از بررسی نمای بناها با تأیید آنها پروانه برای ساخت بنا صادر می کنند. لذا پیشنهاد اصلاحی در این حوزه مطرح شده که مورد بررسی اعضاء قرار می گیرد. همچنین در مورد دکه های عرضه گل و گیاه در شهر تهران نیز برای اجاره آنها امروز توسط اعضای شورا بررسی می شود و مصوبه آن به تایید اعضاء خواهد رسید. پس از آن نیز چند نام گذاری در دستور کار شورا قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سفر معاون حمل و نقل شهرداری تهران به چین گفت: اصل رفتن ایشان بازدید از یک رام قطار ساخته شده در قالب قرارداد چین بود که باید این قطار چک و مورد تأیید قرار می گرفت که این کار انجام شد و از قطار ساخته شده بسیار تعریف کردند. اگر طبق برنامه پیش برویم بهمن ماه این قطار وارد ناوگان خواهد شد. در مورد اتوبوس ها نیز باید ظرف چند ماه آینده حدود ۱۵۰ اتوبوس وارد ایران شود و قطعا پس از آن سرعت ورود اتوبوس ها به کشور افزایش پیدا خواهد کرد. در دیگر بخش های سفر نیز جزئیات اداری در مورد قراردادها وجود داشت که خوشبختانه همگی انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در مورد تراموایی که مقرر شده به کار گرفته شود دیگر به صورت ریلی نیست و همانطور که در صحن شورا توضیح دادم یک رام آن به صورت آزمایشی و با تاکید بر این که به صورت چرخ لاستیکی است همانند اتوبوس های سه کابین مورد استفاده قرار می گیرد که در مسیر بی آر تی حرکت می کند و می تواند مسافرین بیشتری را حمل کند.

وی ادامه داد: این اتوبوس ها حتی می توانند بدون راننده مورد استفاده قرار گیرند اما فعلا این ریسک را انجام نمی دهیم و اگر این مد از حرکت خوب باشد و مورد تأیید قرار گیرد بحث خریداری آن مطرح خواهد شد. گویا از نظر قیمت و میزان مسافری که جابه جا می کنند به صرفه است البته باید این موضوع بررسی شود.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص تعامل شهرداری تهران با دولت در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ما امیدواریم همان راه شهید رئیسی و تعامل در مورد حمل و نقل عمومی با همان صمیمت قبلی استمرار پیدا کند. البته نمی گوییم که مشکلی وجود نداشته مشکلات را عنوان می کردیم و از وزارتخانه های مختلف برای حل مشکلات تعامل خوبی شکل گرفته بود؛ لذا امیدواریم با مشکلات کمتر این مسیر ادامه پیدا کند چرا که این موضوع به نفع مردم است و به نفع دولت هست چرا که هر دولتی که بیاید می تواند به نفع خود از این دستاوردها استفاده کند.

وی تاکید کرد: تاییدیه واگن ها را گرفته ایم البته شاید در میانه راه باز هم نیاز به تایید وجود داشته باشد اما امیدواریم که مسیر با مشکلات کمتر پیموده شود.

چمران در خصوص به کارگیری اتوبوس های جدید در ناوگان تصریح کرد: ۱۰۰ اتوبوس وارد ناوگان شهر شده و مورد استفاده قرار گرفته که بیشتر در مناطق غربی و جنوب غربی تهران مورد استفاده قرار گرفته است. در مورد دوچرخه ها نیز به شهرداری ابلاغ کردیم که دوچرخه هایی که دپو شده به هر طریقی که است مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص کارزار جمع آوری امضاء برای برکناری شهردار تهران نیز گفت: به این کارزارها توجه نکنید اینها کارزار نیست و نمی دانم چه بگویم. شهردار را شورای شهر تعیین می کند حالا هر تعداد امضاء هم جمع شده باشد دلیل این نمی شود که تغییری صورت بگیرد؛ بلکه باید مسیر قانونی طی شود. از سوی دیگر تغییر مدیریت ها در میانه کار نتیجه ای جز متوقف کردن کار ندارد.

وی تاکید کرد: سیستم کشور ما کارزاری نیست بلکه انتخاب است اگر کارزاری باشد باید برای رئیس جمهور هم وجود داشته باشد که قطعا چنین چیزی امکان پذیر نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.