بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

ساخت نخستین رام قطار سفارش ایران در چین به پایان رسید

عملیات ساخت نخستین رام قطار شامل هفت واگن با تمام جزئیات در چین به پایان رسید.

ساخت نخستین رام قطار سفارش ایران در چین به پایان رسید
تین نیوز

سخنگوی شهرداری تهران گفت: عملیات ساخت نخستین رام قطار شامل هفت واگن با تمام جزئیات در چین به پایان رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، عبدالمطهر محمدخانی درباره آخرین وضعیت قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن برای مترو، اظهار کرد: پس از انجام مقدمات قانونی، عملیات ساخت اولین رام قطار شامل هفت واگن با تمام جزئیات در چین به پایان رسید.

محمدخانی افزود: این قطار در سفر اخیر هیئت ایرانی، مورد بررسی و بازدید نمایندگان مجموعه مدیریت شهری قرار گرفت.

وی با اشاره به ساخت اولین رام از واگن های جدید متروی تهران در چین، اضافه کرد: در نمونه ساخته شده تمام جزئیات بیرونی، موضوعات مرتبط با سیستم کشش و تعلیق، تجهیزات الکترونیک، ایمنی و طراحی داخلی به دقت مورد توجه قرار گرفت.

محمدخانی اضافه کرد: هیئت ایرانی نیز ضمن بازدید از این نمونه، اصلاحات جزئی احتمالی و تأییدیه های لازم برای تولید انبوه واگن های بعدی را صادر کرد.

وی در تشریح ویژگی های واگن های جدید متروی تهران، تصریح کرد: این قطارها از جنس آلیاژ آلومینیوم تقویت شده است، در طراحی جدید موضوع ایمنی مورد توجه قرار گرفته است و قطارهای جدید تا پنج برابر مقاوم تر از نمونه های قدیمی در برابر تصادف یا سوانح احتمالی ساخته شده اند؛ استفاده از آلیاژ آلومینیوم، موجب سبک تر شدن وزن قطار و هم چنین افزایش دوام و پایداری آن ها می شود.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تجهیزات این قطارها در برابر حریق، عنوان کرد: علاوه بر سنسورهای هوشمند تشخیص دود درون کابین، قطارهای جدید به سیستم تشخیص دود در تونل های زیرزمینی هم مجهز هستند که می تواند تا حد فراوانی به افزایش ایمنی مسافران کمک کند، هم چنین فضای لازم برای استفاده اشخاص دارای معلولیت و ویلچری از امکانات مترو، تهیه شده است.

محمدخانی درباره زمان بندی تحویل واگن ها تاکید کرد: همان طور که می دانید ۵۶ واگن ابتدایی محموله به طور کامل در چین ساخته شده است و به صورت CBU (ساخته شده به صورت کامل) وارد کشور خواهد شد، از این تعداد عملیات ساخت یک رام قطار شامل هفت واگن هم اکنون به پایان رسیده است.

وی افزود: ۱۰ رام قطار (شامل ۷۰ واگن) نیز به صورت CKD (قطعات منفصله) وارد کشور شده است و در کارخانه واگن سازی تهران مونتاژ خواهد شد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه همزمان با عملیات ساخت واگن ها در چین همکاران ما در واگن سازی تهران مشغول تجهیز کارگاه و آماده سازی کارخانه برای ساخت و مونتاژ واگن های جدید هستند، تاکید کرد: ۷۲ رام قطار باقی مانده نیز با داخلی سازی بیش از ۷۰ درصد در تهران ساخته خواهد شد.

محمدخانی با اشاره به تعداد واگن های موجود در خطوط تونلی پایتخت، گفت: در تمام ۲۰ سال گذشته تنها کمی بیشتر از ۱۰۰۰ دستگاه واگن برای متروی پایتخت خریداری شده است و با اجرایی شدن قرارداد ۷۹۱ واگن و ورود واگن های جدید، ظرفیت حمل مسافر تا ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت، این به معنای سرفاصله بسیار کمتر حرکت قطارها و امنیت و آرامش بیشتر شهروندان در استفاده از این مُد حمل ونقلی است.

وی گفت: پس از دریافت تأییدیه های فنی از طرف هیئت ایرانی، هرچه سریع تر عملیات ساخت و مونتاژ دیگر واگن های جدید به پایان می رسد و وارد خطوط می شود تا زمینه افزایش کارآمدی خطوط متروی پایتخت و جلب رضایت شهروندان فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.