بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

ایجاد ۴ خط جدید متروی پایتخت با ۱۷۲ کیلومتر مسیر ریلی

توسعه متروبا تکمیل این چهار خط علاوه بر انجام عملیات توزیع مسافران، ترافیک در معابر مرکزی و جنوبی کاهش پیدا می کند.

ایجاد ۴ خط جدید متروی پایتخت با ۱۷۲ کیلومتر مسیر ریلی
تین نیوز

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه از اجرای عملیات ایجاد چهار خط جدید در ناوگان مترو با طول ۱۷۲ کیومتر مسیر ریلی در پایتخت خبر داد و گفت: با تکمیل این چهار خط علاوه بر انجام عملیات توزیع مسافران، ترافیک در معابر مرکزی و جنوبی کاهش پیدا می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مسعود درستی اظهار کرد: چهار خط جدید در راستای توسعه متروی تهران شامل خطوط هشت، ۹، ۱۰ و ۱۱ چهار خط جدید مترو است که اجرای این خطوط نقش بسزایی در استفاده کمتر شهروندان از تاکسی و اتوبوس خواهد داشت.

درستی افزود: با اجرای طرح های توسعه ای در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش متروی پایتخت، خط هشت حدود ۴۲ کیلومتر، خط ۹ حدود ۵۰ کیلومتر، خط ۱۰ حدود ۵۰ کیلومتر و خط ۱۱ حدود ۳۲ کیلومتر مسیر ریلی به مسیرهای ریلی این ناوگان اضافه خواهد کرد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی خط ۱۱ تا پیش از شهریور آغاز خواهد شد، اما عملیات اجرایی در سایر خطوط از جمله خطوط هشت، ۹ و ۱۰ مترو شروع شده است.

درستی با بیان اینکه خط هشت یکی از جذاب ترین خطوط چهارگانه جدید از نظر مسیر و تعداد ایستگاه است، خاطرنشان کرد: به طور میانگین در هر خط بیش از ۳۰ ایستگاه دارد که این خط به مناطقی از جمله بزرگراه آیت الله سعیدی، سه راه آذری و سایر مناطق جنوبی تهران می رسد.

وی زمان بندی افتتاح این خطوط را حداقل ۱۰ ساله اعلام و اضافه کرد: اگر به موقع منابع مورد نیاز اجرای این طرح ها تزریق شود می توانیم حداقل زمان افتتاح را دو سال کاهش دهیم، اما در برنامه داریم حداقل تا سال ۱۴۱۰ عملیات احداث این چهار خط جدید را تکمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: عملیات احداث در خطوط هشت، ۹، ۱۰ و ۱۱ در حال انجام است که البته پیشرفت در خط ۱۰ تا حدودی بیشتر است، زیرا عملیات حفاری این خط حدود سه تا چهار ماه زودتر شروع شده است.

درستی با بیان اینکه شبکه متروی تهران نیاز به بازنگری دارد، اضافه کرد: مهم ترین چالش پیش روی تأمین منابع مالی است و همه تلاش ما استفاده از ظرفیت شهرداری است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به تکمیل این چهار خط فکر کنیم زمان زیادی خواهد بود، اما با مرحله بندی انجام گرفته تلاش مان این است که مرحله به مرحله کار را جلو ببریم و از ورود آن به خطوط استفاده کنیم و از ایستگاه های تلاقی با خطوط سابق شروع کنیم که البته این مهم بستگی به مدل مالی دارد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با تاکید بر اینکه شبکه متروی تهران با وجود هفت خط ناقص است، گفت: یکی از مهم ترین اتفاقات سنوات گذشته تکمیل خطوط متروی تهران با خطوط یازده گانه است که بیش از سه سال از مطالعات آن می گذرد.

درستی افزود: حدود ۱۷۲ کیلومتر و بیش از ۱۳۰ ایستگاه مختص خطوط جدید خواهد بود و اگر بتوانیم در هفت سال آینده این خطوط را به نقطه خوبی برسانیم مترو می تواند سهم معقول تری را از جابه جایی مردم پایتخت به خود اختصاص دهد، البته اگر سایر مُدهای حمل ونقل هم پای مترو حرکت نکنند، این ارتقا چندان قابل اتکا نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.