توافق بر سر اراضی دپو پارکینگ خط ۷ مترو، بعد از ۱۵ سال
پیگیری های مدیریت شهری پایتخت در موضوع تملک اراضی مورد نیاز برای احداث دپو پارکینگ شرقی خط ۷ مترو، در قالب تهاتر صورت گرفته بین شهرداری تهران و وزارت ورزش و جوانان، منجر به توافق طرفین در این خصوص شد.
پیگیری های مدیریت شهری پایتخت در موضوع تملک اراضی مورد نیاز برای احداث دپو پارکینگ شرقی خط ۷ مترو، در قالب تهاتر صورت گرفته بین شهرداری تهران و وزارت ورزش و جوانان، منجر به توافق طرفین در این خصوص شد و حالا پس از گذشت ۱۵ سال از طرح مسئله مذکور، امکان آغاز عملیات اجرایی این پایانه فراهم شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهندس محمدیاشار لطفی مجری خط ۷ متروی تهران با اشاره به ضرورت ساخت هرچه سریعتر دپوی شرقی قطارهای خط ۷ گفت: با توجه به قرار گرفتن پایانه منتهی الیه شرقی خط ۷ در محدوده اراضی پیرامون ورزشگاه تختی، شروع عملیات اجرایی این دپو پارکینگ مستلزم تملک ۱۷ هکتار از زمین های مورد اشاره بود. خوشبختانه این امر پس از ۱۵سال پیگیری مدیریت شهری پایتخت و با مساعدت وزارت ورزش و جوانان، اخیراً محقق شده و حالا امکان شروع عملیات احداث پایانه مهیا شده است.
لطفی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در صورت تأمین به موقع منابع مالی، پایانه شرقی خط ۷ مترو در مدت زمان ۳ سال و در قالب دو فاز اصلی به بهره برداری خواهد رسید. فاز نخست این پایانه با هدف انجام تعمیرات نیمه اساسی ساخته خواهد شد و در فاز دوم، ارائه کلیه خدمات آماده سازی، نگهداشت، کنترل و تعمیر قطارها امکانپذیر خواهد بود.
وی در پایان گفت: کاهش سر فاصله حرکتی قطارها با توجه به میزان تقاضای سفر روزانه خط ۷ مترو از جمله مهمترین تأثیرات احداث پایانه شرقی بوده و در کنار آن، استقرار شبانه قطارها و انجام خدمات تعمیرات و نگهداری، از دیگر فواید موثر ایجاد دپو - پارکینگ در خط مذکور است.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، پایانه شرقی خط ۷ مترو گنجایش ۵۰ رام قطار ۸ واگنه را داشته و برای بهره برداری از آن، حدود ۱۵۰۰ متر تونل تک خطه، دو خطه و سه خطه باید احداث شود که ۸۰۰ متر از تونل های مذکور حفاری شده و ۱۱۰۰ متر خط تست قطار در طراحی ها پیش بینی و اجرا خواهد شد.