بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

ورود سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو برقی و هیبریدی در پایتخت

رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی از جایگزینی سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو برقی و هیبریدی با خودروهای فرسوده در پایتخت خبر داد.

ورود سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو برقی و هیبریدی در پایتخت
تین نیوز

رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی از جایگزینی سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو برقی و هیبریدی با خودروهای فرسوده در پایتخت خبر داد و گفت: این کار مهم در قانون برنامه پنج ساله هفتم نیز لحاظ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم عزیزی اظهار کرد: امیدواریم طرح مذکور با همت و تلاش همه دستگاه ها از جمله دولت، مجلس و شهرداری تهران محقق شود و اهداف برنامه صورت گیررد تا بتوانیم به مردم تهران کمک کنیم.

عزیزی با بیان اینکه این طرح در قانون برنامه هفتم مطرح است و در قانون بودجه سنواتی نیز برای اجرای احکام این برنامه تلاش می شود، افزود: بخش های مختلفی این ماموریت را برعهده دارند که همه باید تلاش کنند این طرح در برنامه ۵ ساله وجود دارد و در بودجه های سنواتی باید پیش بینی لازم برای اجرای آن صورت گیرد.

در ادامه وی درباره عملکرد سه ساله شهرداری تهران هم گفت: مردم از خدمت خوب و با کیفیت، ارزان، آسان و مطلوب باید برخوردار شوند، این حق مردم تهران است که از هوای پاک و یک حمل و نقل مناسب و به موقع و سالم و ارزان برخودار باشند و آسایش داشته باشند همچنین مردم حق دارند که از فضای سبز خوب و مبلمان شهری برخودار شوند.

رییس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی، مهمترین اقدام در کشور را پیشرفت و خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: معتقدم کشور و شهرمان باید پیشرفت کند و این حق مردم تهران است، پیشنهاد دادیم تا کارگروه های تخصصی که البته فقط جنبه دید و بازدید نداشته باشد و منتج به نتیجه شود در این زمینه ها تشکیل شود و تا قبیل مسایل و تکالیف در آن کارگروه ها مورد بررسی قرار گیرد مخصوصا که در چند ماه آینده که بودجه به مجلس می آید باید این تکالیف روشن شده باشد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشخص است مدیریت شهری در اجرای پروژه ها بر اساس برنامه اقدام کرده است که این نشان از امید و کار و تلاش دارد اما باید با جهش بیشتر رو به جلو حرکت کنند که این حق مردم است که از زندگی بهتری برخوردار باشند.

عزیزی در پاسخ به این سوال که تاکسیرانان بدلیل نداشتن امکانات مالی کافی و مناسب، توانایی خریداری خودروهای برقی را ندارند؟ افزود: مسایل و مشکلات رانندگان تاکسی هم از جمله مواردی است که در کارگروه های تخصصی باید مطرح شود و راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات ارایه شود تا منجر به بهبود کار شود تا بتوانیم زمینه هر چه بهتر خدمت به مردم را فراهم کنیم.

در راستای سیاست های دولت سیزدهم و کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور به ویژه پایتخت، هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل با برقی سازی خودروها به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار دارد و بسرعت در حال اجراست.

علیرضا زاکانی شهردار تهران طی سال جاری خبر از انعقاد قرارداد خرید ۶۵ هزار دستگاه تاکسی، ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی داده و گفته است که قرار است این خودروها به تدریج به ناوگان شهر تهران اضافه شوند.

در تحقق این طرح، در حال حاضر چهار دستگاه خودرو برقی با مجوز وزارت کشور پلاک و در ناوگان حمل و نقل فعال شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.