بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

زاکانی: دولت سیزدهم خدمات بزرگی در حوزه مدیریت شهری انجام داد

قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن که از سال ۹۶ مونده بود در همین دولت به نتیجه رسید و در مجموع قرارداد یک هزار و ۱۸۴ واگن به سرانجام رسید.

زاکانی: دولت سیزدهم خدمات بزرگی در حوزه مدیریت شهری انجام داد
تین نیوز

شهردار تهران با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم خدمات بزرگی در حوزه مدیریت شهری انجام داد، گفت: قرارداد خرید ۶۳۰ دستگاه واگن که از سال ۹۶ مونده بود در همین دولت به نتیجه رسید و در مجموع قرارداد یک هزار و ۱۸۴ واگن به سرانجام رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی امروز چهارشنبه سوم مرداد در آخرین نشست هیات دولت در دوره سیزدهم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور، افزود: بطور خلاصه بگویم حاصل کار خدمات بزرگی است که با همکاری دولت در حوزه مدیریت شهری انجام شد البته همه دستگاه هایی چون وزارت صمت، نیرو، شرکت نفت و بانک مرکزی دست به دست هم دادند تا این کار بزرگ و اساسی انجام شود؛ اکنون مقدمات احیا شده و می تواند به سراسر کشور تسری پیدا کند.

زاکانی اظهار کرد: هرگاه از شهید آیت الله رئیسی خواهش می کردیم برای امری حضور یابد می پذیرفت و میان مردم حاضر می شد و توجه او به مردم آنگونه بود که حتی در طرح من شهردارم گفت که طرح خوبی است اما در انجام این پروژه به رای و نظر مردم توجه کنید که می تواند در انجام کار موثر واقع شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مدیریت شهری طی سه سال گذشته به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: در این حوزه برای کل کشور و بطور خاص برای شهر تهران کارهای بزرگی انجام شد که البته برای پایتخت با حجم بالاتری انجام شده است، قراردادهایی که از سال ۹۶ باقی مانده بود و توجهی به آن نشده بود در این دولت عملیاتی شد و گشایشی بزرگی در این حوزه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ۶۳۰ دستگاه واگن از سال ۹۶ مانده بود که با افزایش ۲۵ درصدی ۷۹۱ واگن عقد قرار داد شد و با اضافه کرد ۱۱۳ واگن دیگر جمعا یکهزار و ۱۸۴ واگن در این دوره مدیریت شهری قرارداد بستیم که این می تواند تحول بزرگی در کشور ایجاد کند در حالیکه در طول ۲۵ سال گذشته یکهزار و ۱۸۱ واگن عقد قرارداد شده و این میزان و به خطوط شهری وارد شده بود.

زاکانی با اشاره به اقدامات حوزه اجتماعی مدیریت شهری هم گفت: کارهای مشترکی در حوزه اجتماعی در توجه به محرومان و مستضعفان انجام شده که البته این موضوع دغدغه رییس جمهور شهید و اعضای هیات دولت هم بود. نگاهی که پیش از این وجود داشت این بود که معتاد متجاهر باید به حال خود رها شود تا از دنیا برود و این ظلم بزرگی بود اما نگاه به معتادان متجاهر امروز تغییر کرد باید تشکر کنم از مسوولیتی که به همت شهید جمهور انجام شد اکنون شرایط تغییر کرده و احساس می شود اینها انسان هستند.

وی در ادامه افزود: بر اساس آمار هشت هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در کمپ ماده ۱۶ بودند در حالیکه کل کمپ ۱۱ هزار گنجایش داشت اما اکنون ۲۵ هزار گنجایش این کمپ هاست و ۲۰ هزار معتاد در این کمپ ها حضور دارند که البته باید بگویم نقش سازمان برنامه، وزارت کشور و وزارت رفاه در این راه برجسته و بالا است.

زاکانی درباره ساماندهی کودکان کارو خیابانی هم گفت: اکنون کودکان خیابانی بالغ ۱۰ هزار در مراکز و مدارس آموزش می بینند و ۲ هزار نفر استعدادیابی می شوند.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار هم در این دوره مدریت شهری از سوی کمیته امداد و شهرداری در حال خدمت گیری هستند.

شهردار تهران در سرفصلی دیگر اقدامات انجام شده در پایتخت اضافه کرد: همکاری مشترکی میان مدیریت شهری و آموزش و پرورش صورت گرفته است و با پیوستگی میان این دو دستگاه ظرفیت دیدی برای خدمت گذاری فراهم شده است.

زاکانی گفت: با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی امکانی فراهم شد که توانستیم در یک نوبت ایجاد ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در ۹۹ نقطه شهر شروع شد که در نوع خودش نظیر ندارد در بافت فرسوده و ناکارآمد که خطر آفرین هستند این توسعه و تلاش افزایش پیدا کرد و توانستیم مدال جدیدی در این حوزه کسب کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه در معیشت مردم کار بزرگی با حمایت شهید جمهور صورت گرفته است، افزود: از همه حمایت ها که پشتوانه اساسی برای مدیریت شهری در این حوزه بود تشکر و قدردانی می کنم همکاری که در این زمینه با شهرداری و وزارت جهاد صورت گرفت.

وی توضیح داد: با حمایت های دولت قرار شد کالاهای اساسی آسان به دست مردم رسانده شود و نقطه به نقطه انجام شود و برای نخستین بار این موضوع بصورت آنلاین انجام شد و در سطح شهر دیدیم که چطور مردم ثبت نام می کنند و برای اولین بار است اقلام اساسی خود از قبیل گوشت گرم برنج و شکر خود را درب منزل تحویل می گیرند این موضوع می تواند توسعه یابد این موضوع باعث شده از تبعیض های گذشته پرده برداری شود.

زاکانی با اشاره به اقدامات ورزشی انجام شده در شهرداری هم گفت: در حوزه ورزش مسیری دنبال شد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در یک قهرمان شهر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ در ۱۶ رشته ورزشی و در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۲۰ هزار نفر در ۲۰ رشته ورزشی رقابت کردند که این کار بزرگ از تهران به مراکز استان ها تسری پیدا کرد کاری که با همکاری وزارت ورزش انجام شد.

وی در حوزه اقتصاد خانوار هم یادآور شد: کار بی بدیل و جدیدی است انجام شده تا هر خانه یک کارخانه شود یعنی خانه مولد بشود بصورت سلول فعال قرار بگیرد.

شهردار تهران ضمن تشکر از همه اساتید گفت: در حوزه علم و و فن آوری هم مدیریت شهری مجوز افتتاح مرکز علم و فن آوری را در مساحتی به وسعت ۲۰۰ هکتار اخذ کرده علاوه براین قرار است صندوق کارآفرینی را ایجاد کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.