بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

تجهیز اولین پارکینگ مدرن تهران/ ساخت ۹ پارکینگ عمومی در پایتخت

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران آخرین وضعیت ساخت پارکینگ های عمومی شهر تهران را تشریح کرد و گفت: یکی از پارکینگ های مهم شهر تهران پارکینگ طبقاتی نیایش است.

تجهیز اولین پارکینگ مدرن تهران/ ساخت ۹ پارکینگ عمومی در پایتخت
تین نیوز

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران آخرین وضعیت ساخت پارکینگ های عمومی شهر تهران را تشریح کرد و گفت: یکی از پارکینگ های مهم شهر تهران پارکینگ طبقاتی نیایش است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود حق لطفی در مورد آخرین وضعیت ساخت پارکینگ های عمومی در تهران با بیان اینکه مسئولیت ساختار پارکینگ ها برعهده سازمان حمل و نقل شهرداری تهران است، گفت: یکی از پارکینگ های مهم شهر تهران پارکینگ طبقاتی نیایش است که این پروژه خاص با ظرفیت ۱۲۷۸ خودرو در ۹ طبقه پارکینگ اجرا می شود.

حق لطفی با بیان اینکه این پروژه به دلیل هم جواری با بوستان ملت، پردیس سینمایی ملت، بیمارستان قلب شهید رجایی، وزارت نیرو و مراکز تجاری و اداری خیابان ولیعصر(عج) حائز اهمیت فراوان است و مشکل کمبود فضای پارک را در این منطقه برطرف خواهد کرد، گفت: از شاخصه های منحصر به فرد این پروژه می توان به روش ویژه خاکبرداری (بالا به پایین) اشاره کرد که در حال حاضر در نوع خود از مدرن ترین روش های روز مهندسی دنیا به شمار می رود.

وی از دیگر ویژگی های بارز این پروژه در روش اجرا به کاهش ریسک آسیب رسانی به ساختمان ها و سازه های مجاور، عدم استفاده از سازه نگهبان، احداث چندین طبقه زیر زمین به صورت همزمان با طبقات روی زمین و... اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع با زیربنای ۵۲ هزار متر مربع در ۹ طبقه در تراز زیرسطحی و ۲ طبقه تجاری بر روی آن در حال احداث است.

حق لطفی در مورد زمان بهره برداری از این پارکینگ با بیان اینکه در صورت تأمین ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تا پایان سال عملیات اسکلت این پارکینگ به پایان می رسد، افزود: تجهیز پارکینگ به سال آینده موکول می شود؛ البته چشم انداز اتمام عملیات عمرانی این پروژه که متأسفانه ساخت آن به درازا کشیده است،  روشن است چرا که شورای شهر در بودجه سال جاری ردیف ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پارکینگ نیایش تصویب کرده است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات ساخت ۹ پارکینگ را در شهر تهران دنبال می کنیم، گفت: پارکینگ ۷طبقه  مینابی واقع در منطقه ۱۵ با ظرفیت ۴۷۰ فضای پارک در آستانه افتتاح قرار دارد، بگونه ای که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا یک ماه آینده این پارکینگ افتتاح می شود.

حق لطفی ادامه داد: پارکینگ اعتماد در منطقه ۱۰ نیز در ۴ طبقه زیرسطحی در حال ساخت است و پارکینگ گلستانی نیز با ۲۶۷ فضای توقف پارک خودرو در منطقه ۱۰، در ۹ طبقه با پیشرفت ۱۰ درصدی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه پارکینگ جوادیه در منطقه ۱۶، با تعداد ۱۰۰ پارکینگ در دو طبقه زیرساختی با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال ساخت است و به نظر می رسد تا پایان سال ساخت این پارکینگ به اتمام می رسد، تصریح کرد: همچنین پارکینگ باقری در منطقه ۱۸ با ۳۶۴ ظرفیت جای پارک در ۷ طبقه در حال ساخت است و پارکینگ بغدادی در منطقه ۲۰ نیز در ۸ طبقه با ظرفیت ۳۵۰فضای جای پارک در حال ساخت است.

حق لطفی گفت: دو پارکینگ سمیه هم در منطقه ۷  با ظرفیت ۶۰۰ فضای پارک در ۱۶ طبقه و پارکینگ هلال احمر در منطقه ۱۷ با ۱۷۴ فضای پارک؛ در ۷ طبقه در حال طراحی است و تا پایان سال فرآیند ساخت این دو پارکینگ نیز بعد از اخذ تأییدیه ها آغاز می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.