بازدید سایت : ۸۹۰۷۵

نبود پارکینگ عامل مهم مشکلات ترافیکی در پایتخت است

اگر پارکینگ به تعداد کافی وجود داشته باشد ترافیک کمتری در معابر پایتخت خواهیم داشت.

نبود پارکینگ عامل مهم مشکلات ترافیکی در پایتخت است
تین نیوز

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر پارکینگ به تعداد کافی وجود داشته باشد ترافیک کمتری در معابر پایتخت خواهیم داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ فیروز کشیر در خصوص تخلفات ساکن در آیین نامه راهنمایی و رانندگی افزود: در فصل یک آیین نامه گفته شده که ایستادن وسیله نقلیه در یک مدت کوتاه توقف داشته باشد اما در مواقعی ایستادن ممنوع یا مطلقا ممنوع است یعنی راننده حتی یک لحظه هم حق توقف در محل ندارد.

کشیر با اشاره به اینکه برخی خودروها بدلیل عدم پارکینگ توقف طولانی دارند، اظهار کرد: برخی رانندگان به نبود پارکینگ در جایی خودرو خود را پارک می کنند و این ممکن است ساعات طولانی حتی یک شبانه روز خودرو در آن محل متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهر پارکینگ کافی وجود ندارد، ادامه داد: امیدواریم مسوولان مربوطه فضا برای پارکینگ و جای پارک خودروها در شهر فراهم کنند تا کمتر شاهد توقف خودروها در مکان های ممنوع باشیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به لزوم ایجاد پارکینگ های بیشتر در پایتخت گفت: در سه ماهه امسال، دو میلیون و ۵۰۰ هزار برگ جریمه به دلیل تخلفات ساکن در معابر تهران صادر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک و نیم درصد افزایش برخورد با تخلفات ساکن را در سطح شهر تهران داشته ایم. این اعداد و ارقام و آمار نشان دهنده این است که ما باید فضای پارک برای خودروها را فراهم کنیم تا میزان این تخلفات کاهش یابد.

سرهنگ کشیر تاکبد کرد: با مقایسه آمار سه ماهه ابتدایی امسال با نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته می توان نتیجه گرفت حدود سه درصد افزایش برخورد با تخلفات ساکن را داشته ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.