بازدید سایت : ۸۹۰۷۵

صدور ۷۱۵ رأی برای جلوگیری از مزاحمت مشاغل در تهران

ساماندهی کارواش های پایتخت

صدور ۷۱۵ رأی برای جلوگیری از مزاحمت مشاغل در تهران
تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از صدور ۷۱۵ رأی کمیسیون بند ۲۰ در برای جلوگیری از مزاحمت مشاغل در تهران در ششمین دوره مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید بیگی در تشریح اقدامات محیط زیستی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: قانون شهرداری ها در چندین ماده، تکالیفی را برای شهرداری های کشور تعیین کرده است تا به واسطه آن، از توان شهرداری برای حفظ محیط زیست استفاده شود که یکی از این مواد، ماده ۵۵ و مشخصا بند ۲۰ آن است که اساس فعالیت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تلقی می شود.

بیگی افزود: در حوزه محیط زیست در دو بخش اصلی فعالیت می کنیم، بخش اول، اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵  قانون شهرداری در حیطه فعالیت های صنفی انجام می شود که بر اساس آن شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب و کارهایی است که با انتشار دود، بو، سر و صدا و ... باعث آلودگی هوای شهرها می شود.

وی ادامه داد: شرکت ساماندهی با همکاری مناطق ۲۲ گانه با نظارت و مراقبت و همچنین اتخاذ تدابیری همچون تعطیلی و انتقال واحد آلاینده از بروز آلودگی در شهر جلوگیری می کند. در همین راستا اجرا و یا بهبود سیستم های کنترل آلودگی در برخی از صنایع نیز پیگیری شده است.

وی تأکید کرد: در ششمین دوره مدیریت شهری تاکنون ۷۱۵ رأی از سوی کمیسیون بند ۲۰ صادر شده است و ۵ هزار و ۱۸۰ واحد از سال۱۴۰۰ تا خرداد سال جاری مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند و ۳۲۸ پرونده نیز در این خصوص به شورای شهر ارسال و با همکاری و نظارت کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

بیگی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، ۵ هزار و ۱۱۰ رأی به ایجاد تمهیدات تخصصی برای حدود ۴۵ رسته شغلی که بیشترین مزاحمت شغلی را داشتند، با همکاری مناطق ۲۲گانه اعلام شده است.

وی درباره ساماندهی کارواش ها در سطح شهر تهران گفت: عدم ساماندهی می تواند هم از جهت برداشت بی رویه از منابع آبی و هم از لحاظ دفع غیر اصولی پساب به علت عدم اتصال به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری بسیار حائز اهمیت باشد. تاکنون ۵۲۴ واحد کارواش شناسایی شده است و ۳۶۰ مورد از آن ها دارای رأی بند ۲۰ هستند که البته ۹۷ واحد شامل واحدهای تعطیل، غیر فعال و تغییر شغل یافته بودند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: ۲۰ واحد دارای نتیجه آزمایش و یا تائیدیه محیط زیست هستند و ۵۳ کارواش دارای تائیدیه تأمین آب و ۵۸ واحد دارای تائیدیه اتصال به شبکه جمع آوری فاضلابی هستند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از اقدامات توسعه ای شرکت، ایجاد تصفیه خانه پساب بازار پرندگان است که با بکارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می شود. در حقیقت برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده است تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود. 

بیگی همچنین به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای اجرای برنامه چهار ساله چهارم شهرداری تهران اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی و عملی برای رؤسا و کارشناسان ساماندهی مناطق ۲۲ گانه برای افزایش سطح اطلاعات و آشنایی با سیستم های کنترل آلودگی و همینطور دوره های آموزشی برای اصناف و ادارات ساماندهی سایر شهرها در موضوعات بند ۲۰ مثل تبریز ، ساری، رشت، بروجرد، اراک، شیراز و ... هم از دیگر اقدامات شرکت ساماندهی برای حفظ محیط زیست بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.