بازدید سایت : ۶۴۱۱۲

جزییات احداث خط ۸ متروی تهران/ آغاز عملیات از یال جنوبی در منطقه ۱۵

این خط ۳۴ ایستگاه دارد که ۱۳ ایستگاه آن با سایر خطوط تبادل دارد.

جزییات احداث خط ۸ متروی تهران/ آغاز عملیات از یال جنوبی در منطقه ۱۵
تین نیوز

مجری خط ۸ متروی تهران در مورد روند ساخت این خط جدید توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این خط ۳۴ ایستگاه دارد که ۱۳ ایستگاه آن با سایر خطوط تبادل دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا عرب ها در مورد آخرین وضعیت احداث خط ۸ مترو با بیان اینکه خط ۸ مترو از خطوط جدید مترو است که در اولویت ساخت شرکت مترو و شهرداری تهران قرار دارد، گفت: این خط حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد که از جنوب شرق تهران آغاز و به صورت نعل اسبی در ایستگاه سرسبز خاتمه پیدا می کند.

عرب ها با بیان اینکه ۴ رینگ ترافیکی داخل تهران با خط هشت مترو پوشش داده می شود، اظهار کرد: به لحاظ بار ترافیکی نیز این خط بیشترین جابجایی با آمار جابجایی حدود ۲۰ هزار مسافر را خواهد داشت؛ چراکه تقریبا تمام شبکه های متمرکز حمل و نقلی و پایانه ها را به هم متصل می کند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای خط ۸ مترو به سه فاز اجرایی یال شمالی، یال جنوبی و قسمت مرکزی تقسیم بندی شد، افزود: عملیات اجرایی این خط اواخر سال گذشته با حضور شهردار تهران آغاز شد و ۵ ایستگاه در منطقه ۱۵ در پی تحویل زمین وارد مرحله اجرایی شده است. فاز اجرایی قسمت شمالی خط از ایستگاه سرسبز تا پایانه بیهقی خواهد بود. نیمه شمالی جنوبی نیز به دلیل تراکم و بافت شهری حتما باید بصورت مکانیزه حفاری شود و آخرین فاز اجرایی است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه در یال جنوبی و در منطقه ۱۵ آغاز شده و در یال شمالی نیز در مرحله تأمین و استملاک زمین برای ساخت ایستگاه و شفت ورودی دستگاه حفار  هستیم، افزود: آخرین فاز اجرایی خط ۸ مترو هم در بخش شمالی جنوبی است که حفاری آن پس از تأمین و تجهیز کارگاه در محدوده شرکت راه آهن و بوستان ولایت، بصورت مکانیزه آغاز خواهد شد.

مجری خط ۸ متروی تهران ادامه داد: زمان بندی اجرای کل پروژه خط ۸ مترو، ۶ سال تعیین شده است که در صورت تأمین مالی به موقع، می توانیم پس از سه سال بصورت فاز بندی، خط هشت را وارد مدار بهره برداری کنیم.

عربها با بیان اینکه هزینه ساخت و تکمیل خط هشت مترو در بخش ساختمانی با قیمت امروز حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: برای اولین بار در کشور از سیستم moving block در طراحی و اجرای سیگنالینگ خط ۸ برای بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت شبکه متروی تهران استفاده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.