بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

تحقق ۸۵۰ تُن آسفالت پایتخت در سال جاری

۲ کارخانه تولید آسفالت خریداری شد

تحقق ۸۵۰ تُن آسفالت پایتخت در سال جاری
تین نیوز

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: برنامه مدیریت شهری برای تولید آسفالت در پایتخت بر مبنای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن برنامه ریزی شده است که اکنون از این میزان در چهارمین ماه سال ۸۵۰ هزار تُن محقق شده یعنی به عبارتی بیش از نیمی از این برنامه تحقق یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی صداقتی به برخی آمارها درباره میزان آسفالت تولید شده از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۰ تولید آسفالت در تهران ۵۴۰ هزار تُن، سال ۱۴۰۱ این میزان به ۷۴۰ هزار تُن رسید و سال ۱۴۰۲ این عدد در بخش تولید آسفالت در تهران به یک میلیون و ۵۷۰ هزار تُن رسید.

صداقتی اظهار کرد: برای اینکه معابر شهر تهران در یک دوره ۱۰ ساله نوسازی شود، با تلاش های انجام شده و انجام برنامه های عملیاتی به آن برنامه های مورد نظر خود رسیدیم.

تامین حدود یک سوم نیاز شهر به آسفالت تا پیش از سال ۱۴۰۰

وی ادامه داد: در مورد آسفالت خیابان ها در تهران اگر بنا را برای این موضوع بگذاریم که در یک دوره ۱۰ ساله آسفالت تجدید و نو می شود به ازای هر سال، باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن آسفالت در شهر تهران اجرایی شود.

صداقتی افزود: اما اتفاقی که افتاده اینکه در ۱۰ ساله گذشته میانگین آسفالتی که تولید و پخش شد ۵۰۰ هزار تُن بود به عبارتی میزان آسفالت موردنیاز خیابان ها و کوچه های پایتخت تا قبل از دوره مدیریت سه ساله گذشته، (سال ۱۴۰۰) حدود یک سوم نیاز شهر تهران را تامین می کرد.

وی معتقد است که همه این موضوعات باعث شده بود که در مجموع خرابی های معابر تهران بیشتر از حد معمول جلوه کرده و باعث نارضایتی مردم می شود زیرا هرچه سطح خرابی ها بیشتر نارضایتی مردم هم بیشتر خواهد شد.

خرید ۲ کارخانه جدید تولید آسفالت در تهران

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری با پیشنهاد حوزه فنی و عمران شهرداری تهران موافقت شد تا دو دستگاه کارخانه جدید آسفالت خریداری و وارد مدار تولید شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون پنج کارخانه تولید آسفالت در پایتخت وجود دارد که البته یکی از آنها به دلیل فرسودگی از رده خارج شده اکنون ۶ کارخانه به احتساب این ۲ مورد جدید در تهران فعالیت تولید آسفالت را به عهده دارند تا آسفالت موردنیاز معابر پایتخت را تامین کنند.

بهار و تابستان بهترین فصل آسفالت معابر است

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: فصل اجرای آسفالت معابر و خیابان ها ۶ ماهه ابتدایی سال است، با توجه به دمای مناسب و نداشتن محدودیت های دمایی می تواند به عنوان بهترین موقعیت برای آسفالت خیابان ها محسوب شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اجرای آسفالت زیر ۱۰ درجه سانتیگراد ممنوع است در ۶ ماهه اول سال و یا در نهایت اوایل پاییز آسفالت اجرا می شود تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

صداقتی ادامه داد: ما برای تحقق اهداف مربوط به آسالفت ریزی در خیابان ها و معابر به موضوعات مختلف توجه داریم که در نهایت در بحث آسفالت، افزایش کیفیت معابر شهر تهران و رضایتمندی مردم بیشتر مورد توجه است.

کارخانه آسفالت بازیافتی وارد مدار شد

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: براساس تصمیمات گرفته شده یک دستگاه کارخانه آسفالت بازیافتی در این دوره مدیریت شهری، خریداری شده و وارد مدار تولید آسفالت در پایتخت شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تراشه های حاصل از اجرای آسفالت در معابر یا دپو یا استفاده غیرموثر از آن می شود و در نهایت برای پارکینگ و مسیرهای مختلف استفاده خواهد شد یا به نوعی در واقع بازیافتی می شود با ایجاد کارخانه آسفالت بازیافتی از این تراشه ها هم استفاده مطلوب خواهد شد.

صداقتی یادآور شد: در عمل چرخه تولید آسفالت با ایجاد کارخانه بازیافتی کامل شد و به نوعی به محیط زیست هم کمک شایانی می شود چون تراشه ها در معرض آلودگی زیست محیطی قرار می گیرند و از نظر محیط زیستی استفاده از آنها خیلی تاکید نمی شود اما وقتی تبدیل به آسفالت می شود مصالح کمتری برای تولید آسفالت نیاز دارد و مصالح سنگی کمتری استفاده خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.