◄ از مفتوح بودن ۱۱۶ دعوای حقوقی علیه شرکت متروی تهران تا خاک خوردن سیستم سیگنالینگ در انبار مترو
لزوم تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات سنواتی متروی تهران
اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس برای شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای سال مالی ۱۴۰۲ را تصویب کردند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود بررسی گزارش حسابرس برای شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) برای سال مالی ۱۴۰۲ را روی میز بررسی خود قرار دادند که محمدآخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بعد از استماع گزارش حسابرس با بیان اینکه چند موضوع اصلی در این حسابرسی موجود است که از قبل این بندها مانده است، اظهارکرد: به طور مثال زمین ملک دردشت سالیان سال موضوعش باقی مانده و باید تعیین تکلیف شود؛ البته بسیاری از بندهای این گزارش برای دوره های قبل مدیریت شهری است و ارتباطی به این دوره مدیریت شهری ندارد؛ اما باید راه حلی برای این مشکلات اندیشیده شود که دورنمایشان برای حل مشکلات چیست؟
ناصر امانی نیز در مورد گزارش حسابرس در مورد شرکت متروی تهران با بیان اینکه شرکت دارای دو شرکت فرعی و وابسته است که صورت های مالی اش ارائه نشده است، گفت: جای سوال است که چرا گزارش این دو شرکت که حتما بار مالی برای مترو دارند و اختلاف حساب هم دارند، به حسابرس ارایه نشده است؟
وی با بیان اینکه ۱۱۶ دعوای حقوقی علیه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در جریان است و باید در مورد این دعوی، تعیین تکلیف شود؛ چرا که پیامد و بار مالی برای شرکت دارد، افزود: باید توجه ویژه ای به این شرکت شود تا از این وضعیت خارج شود.
در ادامه حبیب کاشانی نیز با بیان اینکه باید فاتحه ای بر هلدینگ مترو خوانده شود، گفت: در کدام زمینه می توانیم حرف بزنیم؟ از مالیات؟ دعاوی حقوقی؟ بدهی ها؟ نمی شود کاری کرد مگر اینکه فاتحه ای بخوانیم و من کاری به تغییر مدیریت ندارم و هرکسی انتصاب کرده خودش باید به خدا پاسخ دهد و میخواهم معاون حمل و نقل وقت ویژه ای بگذارد برای این هلدینگ که مانند دیگ در حال جوش روزی می ترکد و باید وقت خاص گذاشته شود.
آقامیری نیز با بیان اینکه زشت و زیبای عملکرد مشخص شده است، ادامه داد: در مورد خرید تجهیزات سیگنالینگ از شرکت نوراینکو که سالها در انبار بلااستفاده مانده را توضیح دهید.
نرجس سلیمانی نیز با بیان اینکه باید دعاوی حقوقی طبقه بندی شود و گزارش آن را به شورای شهر ارائه می کردند که ندادند، گفت: با وجود اینکه این ارائه گزارش جزو تکالیف برنامه توسعه چهارم بوده؛ اما هنوز این گزارش ارائه نشده است.
در ادامه میثم مظفر نیز با بیان اینکه مبلغ قابل توجهی حدود ۲۰۷ میلیون یوآن و ۳۳ میلیون یوآن بابت سیستم سیگنالینگ خطوط ۳ و ۴ مترو بوده که این خرید اشتباه بوده؛ اما در حال اسقاط در شرکت متروست، افزود: باید رأی قضایی برای این موضوع صادر شود و تعیین تکلیف شود و باید کارگروه ویژه ای ایجاد شود و همچنین ۱۱۶ دعوای حقوقی در مراجع قضایی مفتوح است و شهرداری باید این موضوع را تعیین تکلیف کند.
اعضای شورای شهر تهران پس از بحث و بررسی گزارش حسابرس برای شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) برای سال مالی ۱۴۰۲ را تصویب کردند.
لزوم تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات سنواتی متروی تهران
معان حمل و نقل شهرداری تهران در مورد وضعیت حسابهای مالی شرکت متروی تهران گزارشی در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه کرد.
محسن هرمزی با حضور در صحن شورای شهر تهران در مورد گزارش حسابرس در مورد شرکت متروی تهران با بیان اینکه من قبول ندارم که باید فاتحه مترو خوانده شود و من گزارشی می دهم و بعد آن برای مترو صلوات بفرستید نه فاتحه اظهار کرد: بگونه ای در شورای شهر سخن نگویید که گویا کاری برای مترو انجام نشده است و در این دوره مدیریت شهری بندهای گزارش حسابرس را از ۳۰ بند به ۸ بند رساندیم و عمدتا بندهای موجود نیز برای ما نیست.
هرمزی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور به موضوع خرید اشتباهی سیگنالینگ وارد شده و حتی ما به متروی قم و کرج هم اعلام کردیم که بیایید این سیستم را بخرید اما کسی نخواست، گفت: در گزارش حسابرس ۱۱۶ دعوای حقوقی آمده اما عمده این دعاوی از سال ۵۸ مفتوح است چراکه یک قانونی تغییر کرده که مربوط به سالهای قبل است مثلا صاحب زمینی که از داخل زمینش، ریل مترو صادقیه عبور کرده برای پیگیری حقوقی نمی آید، خب ما چه کنیم؟ با بنیاد تعاونی ناجا و اشراق چه کنیم؟ چراکه منحل شده است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه در سه سال اخیر که شورای شهر نیز از حمل و نقل حمایت های بی دریغ داشته، باید بر روی اقدامات انجام شده و مثبت تمرکز کرد، گفت: سیستم فاینانس را دوباره فعال کردیم و دقت داشته باشید که متروی تهران در سه سال اخیر ۳۹ کیلومتر با ۱۸ ایستگاه مترو به مردم تحویل داده و نکته مثبت دیگر پایان خط ۶ و ۷ مترو و آغاز ساخت خطوط جدید مترو است.
معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه بدهی مالیاتی تا سال قبل نداریم و مسائل را حل کردیم، افزود: ما فضای بغرنج نداریم و از تشکیل کارگروه استقبال می کنیم چراکه حل برخی مشکلات از توان مترو خارج است.