بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

گشایش ترافیکی در پهنه غربی پایتخت/ترافیک؛ میدان بهمن تهران را دور زد

امروز دوشنبه ۱۹ شهریورماه قرار است فاز سوم این طرح به بهره برداری برسد.

گشایش ترافیکی در پهنه غربی پایتخت/ترافیک؛ میدان بهمن تهران را دور زد
تین نیوز |

مسیر جنوب به شمال پایتخت در ورودی میدان بهمن با یک دوربرگردان کوچک همواره ترافیک سنگینی داشت، جاییکه خودروهای زیادی در هم می پیچیدند و شاید خودشان هم برخی مواقع نمی دانستند اصل مسیر آنها کجاست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نداشتن تقاطع غیرهمسطح به ویژه در ایام تعطیلات و روزهای پایانی سال همه را ساعت ها در ترافیک میدان بهمن معطل می کرد.

گاهی چند خودرو به طور همزمان قصد عبور از این مسیر را داشتند اما به دلیل نبود تقاطع همیشه برخوردهایی میان آنها هم رخ می داد ولی اکنون با انجام طرحی از سوی مدیریت شهری با چهار فاز، یک پروژه کلیدی از بهشت زهرا تا ولنجک برای رانندگی بدون توقف با کمترین ترافیک را اجرایی کرده است.

با اجرای این تقاطع غیرهمسطح، میدان بهمن که یادآور ترافیک سنگین با یک دوربرگردان کوچک بود از ذهن همه خارج خواهد شد و در واقع این میدان قدیمی با ترافیک خداحافظی خواهد کرد.

پروژه تندگویان نواب به عنوان یکی از کلیدی ترین طرح های شهرداری تهران مزایایی همچون کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، تردد روان خودروها و اتصال شمال به جنوب پایتخت را خود دارد.

میدان بهمن

این پروژه با چهار فاز از ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع شده که براساس پیش بینی های انجام شده با افتتاح کامل همه فازهای آن بطور میانگین ۴.۵ کیلومتر کاهش پیمایش خودرو در این مسیرها را به دنبال دارد.

امروز دوشنبه ۱۹ شهریورماه قرار است فاز سوم این طرح به بهره برداری برسد.

با توجه به اینکه در گذشته شهروندان برای تردد از جنوب بزرگراه شهید تندگویان به شمال بزرگراه شهید نواب باید یک کیلومتر مسیر اضافی از طریق میدان بهمن این تغییر مسیر را می پیمودند اکنون با احداث این مسیر و دسترسی جدید علاوه بر کاهش پیمایش اضافی، از بار ترافیک میدان بهمن و بخش های شمالی بزرگراه شهید تندگویان نیز کاسته می شود.

تقاطع نواب تندگویان از یک سو به دلیل قرار گرفتن در کریدور سفرهای ورودی از استان های جنوبی کشور و از سوی دیگر به دلیل واقع شدن در مسیر حرم مطهر امام خمینی (ره)، بهشت زهرا (س) و نیز نزدیکی به پایانه مسافربری جنوب، همواره حجم قابل توجهی از ترافیک عبوری و محلی را دارد که با بهره برداری کامل این پروژه بزرگ، ترافیک سنگین بزرگراه نواب، شهید تندگویان و همچنین اطراف بوستان ولایت برطرف خواهد شد.

تقاطع همسطح در نواب تندگویان

مزایای اجرای تقاطع همسطح در نواب تندگویان

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح در مسیر نواب اینگونه توضیح داد و گفت: این طرح با هدف حذف ترافیک و گردش های اضافی انتهای بزرگراه نواب به سرعت در حال انجام است.

تقاطع بزرگراه شهید نواب - شهید تندگویان یک تقاطع سه سطحی شامل یک زیرگذر از سمت میدان بهمن به طرف بهشت زهرا، یک تراز همسطح که ادامه طرح بزرگراه نواب را به بزرگراه شهید تندگویان متصل می کند و یک پل جهتی که از سمت نواب به سمت بعثت و میدان بهمن کشیده می شود، خواهد بود.

هادی حق بین معاون شهردار تهران اظهار کرد: افتتاح کامل این تقاطع منجر به کاهش و حذف بار ترافیکی میدان بهمن که دور برگردان آن وضعیت مناسبی ندارد و ترافیک سنگین مسیر نواب به سمت بهشت زهرا (س) در ایام پیک و آخر هفته ها می شود، هزینه تمام شده این پروژه حدود ۲ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

تقاطع همسطح در نواب تندگویان

تقاطع غیرهمسطح در چهار فاز

طبق بررسی های انجام شده چهار فاز این پروژه به گونه ای برنامه ریزی شده تا بخشی از ترافیک این محدوده در منطقه ۱۶ تهران کاسته شود.

فاز اول از شمال اتوبان نواب به جنوب اتوبان شهید تندگویان، فاز دوم زیرگذر دسترسی غربی پروژه از تندگویان جنوب میدان بهمن به سمت بهشت زهرا، فاز سوم از اتوبان تندگویان جنوب به اتوبان نواب و فاز چهارم از اتوبان نواب جنوب به اتوبان تندگویان شمال است.

گره ترافیکی بزرگراه نواب تندگویان رفع می شود

با توجه به اینکه ترافیک سنگین در این محدوده همیشه مردم را کلافه می کرد و از این پس با افتتاح این پروژه شاهد تحولات عظیم در تردد و حمل و نقل جنوب پایتخت خواهیم بود بنابراین اجرای کامل این طرح می تواند تردد روان تر و با ترافیک کمتر شهروندان تهرانی را به همراه داشته باشد.

افتتاح فاز سوم پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب تندگویان

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره بهره برداری فاز سوم پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید نواب و شهید تندگویان از امروز ۱۹ شهریورماه گفت: فاز سوم تقاطع نواب - تندگویان شامل احداث یک مسیر روسطحی به طول ۱.۵ کیلومتر و عرض ۱۱ متر (۳ خط عبوری) است که از روی سقف زیرگذر تقاطع عبور می کند.

همچنین تعریض و اصلاح هندسی مسیر کندروی بزرگراه شهید نواب به طول ۷۰۰ متر و عرض ۹ متر نیز در قالب همین فاز انجام شده است.

تقاطع همسطح در نواب تندگویان

مهدی صداقتی اظهار کرد: برای اجرای فاز سوم تقاطع نواب- تندگویان در مجموع ۲۷ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۳۶ هزار مترمکعب سنگریزی، ۵ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۲۴۰۰ مترطول اجرای جدول و کانیو، ۱۸۰۰ مترطول پیاده روسازی و ۲۲۰۰ تن آسفالت اجرا شده است.

وی با یادآوری اینکه بهره برداری از فاز نخست پروژه شامل مسیر شمال به جنوب تقاطع غیرهمسطح نواب-تندگویان در دی ماه سال گذشته و گشایش فاز دوم پروژه شامل زیرگذر شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد، اضافه کرد: فاز سوم پروژه به عنوان مهمترین مقطع اجرایی شامل دسترسی از جنوب بزرگراه شهید تندگویان به شمال بزرگراه شهید نواب است که در تراز صفر تقاطع به اجرا رسیده است.

منطقه ۱۶ شهرداری تهران از مناطق جنوبی شهر و به دارالشهدای دانش آموزی پایتخت مشهور است. این منطقه از پایتخت یک هزار و ۶۵۱ هکتار وسعت دارد و از شمال به خیابان شوش، از شرق به خیابان فداییان اسلام، از جنوب به بزرگراه آزادگان و از غرب خیابان بهمنیار و بزرگراه شهید تندگویان و بزرگراه نواب محدود می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.