بازدید سایت : ۱۱۰۴۰۹

طرح سوال مجدد عضو شورای شهر از زاکانی درباره پروژه های مسکن شهرداری تهران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که یکبار دیگر سوال خود را از شهردار تهران درباره پروژه های مسکن شهرداری تهران مطرح می کند.

طرح سوال مجدد عضو شورای شهر از زاکانی درباره پروژه های مسکن شهرداری تهران
تین نیوز |

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که یکبار دیگر سوال خود را از شهردار تهران درباره پروژه های مسکن شهرداری تهران مطرح می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به طرح سوال خود از شهردار تهران با بیان اینکه اینجانب در راستای ماده ۸۳ قانون انتخاب شهرداران در تاریخ ۱۱ شهریور یعنی ۱۵ روز پیش سوالی از شهردار تهران آقای زاکانی داشتم که تقدیم ریاست شورای اسلامی شهر تهران آقای چمران کردم که ایشان نیز این موضوع را تأیید و به شهردار تهران ابلاغ کردند، گفت: در ماده ۸۳ قانون انتخاب شهرداران اینگونه قید شده است که چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سئوال مطرح می شود که در این صورت رئیس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سئوال می باشد.

نجفی با بیان اینکه سئوال بنده به استناد تذکر سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران بود که در این خصوص پیش تر تذکر داده بودند، افزود: اما گویا طرح سئوال ۱۱ شهریور بنده را تذکر نامیده اند، لذا بنده یک بار دیگر سئوال خود را مطرح می کنم تا ایرادی که برخی به این موضوع دارند رفع شود. بنده قطعا به سئوال اصرار دارم و خواستار حضور شهردار در صحن شورا برای پاسخ به این سئوال هستم.

وی با اشاره به برگزاری تور بازدید خبرنگاران از پروژه های مسکن شهرداری تهران اظهار کرد: متأسفانه شهرداری به جای پاسخگویی اقدام به برگزاری تور بازدید با حضور خبرنگاران کرده و در اقدامی عجیب بنده را هم به این تور دعوت کرده که در زمان مناسب به این موضوع خواهم پرداخت.

انتقاد از تصمیمات مدیریتی در راستای تضعیف جایگاه کارآفرینی در شهرداری تهران

زهرا شمس احسان نیز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است که حمایت موثر از کارآفرینی اجتماعی داشته باشیم، گفت: حمایت از کارآفرینی در ارتقاء کیفیت زندگی و رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی کلانشهر تهران بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران از پیشگامان اصلی ترویج این موضوع در یک دهه گذشته بوده است؛ اما در ماه های اخیر تصمیمات مدیریتی اتخاذ شده موجب ایجاد اختلالات جدی در این زمینه شده است، گفت: از جمله این تصمیمات تأسیس اداره کل اقتصاد و کارآفرینی  بانوان و خانواده آنهم بدون مجوز شورا بوده است که چالش های متعددی در اکوسیستم کارآفرینی اجتماعی ایجاد کرده و فعالیت این مراکز را تحت تأثیر قرار داده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این شرایط تاثیرات منفی داشته و گفتمان کارآفرینی در تهران تضعیف شده و ادامه آن منجر به تضعیف بنیان های کارآفرینی خواهد شد، اظهار کرد: از شهردار تهران درخواست می شود که ظرف یک هفته گزارشی از وضعیت فعالیت مراکز کارآفرینی اجتماعی به شورا ارائه دهد و معاونت اجتماعی و فرهنگی تمهیدات لازم را برای اداره کل اقتصاد خانواده و کارآفرینی بیندیشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.