بازدید سایت : ۱۳۶۶۴۷

بهره برداری از ۵۷ پروژه شهری در منطقه ۹ شهرداری تهران

۵۷ پروژه شهری در منطقه ۹ تهران با حضور معاون خدمات شهری، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ۵۷ پروژه شهری در منطقه ۹ شهرداری تهران
تین نیوز |

۵۷ پروژه شهری در منطقه ۹ تهران با حضور معاون خدمات شهری، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرحیم مرتضوی در آیین بهره برداری از ۵۷ پروژه شهری شهرداری منطقه ۹ در قالب یکصد و چهل و سومین پویش امید و افتخار گفت: از هنگامی که توفیق خدمت در منطقه ۹ را داشتیم، ابتدا بررسی کردیم و متوجه شدیم سه محور کاری شامل کارهای منطقه ای، فرامنطقه ای و کارهای خرد باید در منطقه ۹ انجام شود. بر همین اساس پروژه یادگار امام که سال ها متوقف بود در دوره فعلی اجرایی شد.

مرتضوی افزود: پروژه یادگار امام در دوره چهارم مدیریت شهری آغاز شد اما در دوره مدیریت پنجم و اصلاح طلبان نه تنها کاری برای آن انجام نشد بلکه دو پل در میدان فتح با خاک پوشانده شد و می خواستند آنجا را به فضای سبز تبدیل کنند اما در دوره فعلی عملیات اجرایی پروژه آغاز شد و در حال حاضر این پروژه در پادگان جی و میدان فتح در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: مطالبه ۲۰ ساله مردم منطقه، خروج پادگان جی از شهر و در اختیار قرار گرفتن اراضی این پادگان در اختیار سرانه های عمومی بود لذا در دو سال اخیر موضوع پیگیری شد و در نتیجه آن در سال ۱۴۰۱ تفاهمنامه با وزارت دفاع و در سال ۱۴۰۲ تفاهمنامه با ارتش جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید. پس از آن طرح در کمیسیون ماده ۵ برای تعیین وضعیت این پادگان مطرح و در نهایت به تصویب رسید و در حال حاضر نیز در انتظار تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری است.

شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: ۳۵ درصد از اراضی این پادگان به وزارت دفاع و ارتش برمی گردد و ۶۵ درصد مابقی برای ایجاد زیرساخت های شهری و تامین سرانه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در تشریح اقدامات مدیریت شهری در حوزه حمل ونقل عمومی منطقه ۹ نیز گفت: در حال حاضر عملیاتی اجرایی خط ۸ مترو پس از تصویب آن آغاز شده است و در سه راه آذری، میدان جی و دامپزشکی شاهد احداث ایستگاه مترو خواهیم بود همچنین ۱۱ پرونده شهرسازی در منطقه از گذشته باقی مانده بود که امروز به دو پروژه رسیده و در حقیقت مشکل پروژه های کلان شهرسازی در منطقه حل شده است علاوه بر این حذف حریم محور زرند هم حل و فصل شد.

مرتضوی با اشاره به اجرای پروژه های خرد در سطح منطقه گفت: شبکه فاضلاب در منطقه ۹ تکمیل نشده بود لذا با هدف ایجاد رفاه برای مردم مجوزهای فاضلاب بدون اخذ وجه برای سرعت بخشی به تکمیل شبکه فعلا صادر شده و در حال حاضر تکمیل این شبکه به ۷۵ درصد رسیده است. جمع آوری آب های سطحی ۲۶ هزار متر، مناسب سازی ۳۶ هزار متر و آسفالت معابر نیز به ۶۰ هزار تن طی دو سال گذشته رسیده است؛ به شکلی که مردم شاهد هستند در کوچه و معابر نهضت آسفالت در حال انجام است.

وی تاکید کرد: دو مخزن ذخیره سازی آب، اصلاحات هندسی در حوزه ترافیکی، ایجاد چهار خانه محیط زیست، تجهیز مدارس، احداث بازار میوه و تره بار، بازسازی مساجد و بازسازی مجموعه فرهنگی ورزشی کوثر در منطقه ۹ که پس از ۱۲ سال تنها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در این دوره ۴۰ درصد مابقی آن ظرف مدت یک سال تکمیل شد و سال گذشته به بهره برداری رسید. همگی از اقداماتی بوده که در حوزه مدیریت شهری برای خدمت رسانی به مردم انجام شده است.

شهردار منطقه ۹ با تاکید بر اینکه مرز خدمت رسانی امروز در حوزه مدیریت شهری به در منازل مردم رسیده است، گفت: در یکصد و چهل و سومین پویش امید و افتخار در این منطقه ۵۷ پروژه در قالب ۱۸ عنوان شامل نوسازی و بهسازی مقبره شهدای گمنام بوستان کوکب انجام شده است. نوسازی و روکش آسفالت به میزان ۲۸ هزار تن در سطح معابر منطقه، احداث سرویس های بهداشتی در بوستان ها و بهسازی و تجهیز بوستان ها از دیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: متاسفانه اخیرا در فضای سیاسی شهر و کشور به دلیل توفیقات مدیریت شهری در این دوره با هدف تخریب این مدیریت شروع به مقایسه با دوره مختلف و حتی دوره آقای قالیباف می کنند. در حالی که آقای زاکانی سه سال است که شهردار تهران است اما آقای قالیباف ۱۲ سال این مسئولیت را برعهده داشته لذا با هدف مقایسه عادلانه باید این سه سال با سه سال نخست مدیریت آقای قالیباف مقایسه شود. در شرایطی که با سخت ترین تحریم ها مواجه هستیم که مشکلات بسیاری را برای توسعه شبکه حمل و نقل ایجاد می کند. البته بی تردید نافی زحمات آقای قالیباف نیستیم اما پس از دوره ایشان چهار سال شهر درجا زده لذا آقای زاکانی باید هشت سال کار کند تا به زمانی که آقای قالیباف مدیریت شهری را تحویل داده است را برسیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.