بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

شهرداری تهران به عهد خود با رانندگان تاکسی برقی وفادار باشد

روزی که بحث تاکسی های برقی مطرح شد اولین چالش و اصلی ترین چالشی که اعلام شد این بود که قیمت این تاکسی ها بسیار بالا است

شهرداری تهران به عهد خود با رانندگان تاکسی برقی وفادار باشد
تین نیوز |

روزی که بحث تاکسی های برقی مطرح شد اولین چالش و اصلی ترین چالشی که اعلام شد این بود که قیمت این تاکسی ها بسیار بالا است

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره گلایه های تاکسیرانان تاکسی های برقی و عدم اجرای تعهدات شهرداری تهران گفت: مسئولیت شهرداری این است که به عهد خود وفادار باشد و اگر قولی داده اند باید به قول خود وفا کنند. برای ادامه کار، به نظر می رسد که نیاز به تجدیدنظر جدی وجود دارد.

«سید جعفر تشکری هاشمی» عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره گلایه های رانندگان تاکسی های برقی از عدم اجرای تعهدات و قول های شهرداری تهران گفت: روزی که بحث تاکسی های برقی مطرح شد اولین چالش و اصلی ترین چالشی که اعلام شد این بود که قیمت این تاکسی ها بسیار بالا است و با توجه به نرخ کرایه، برای رانندگان اقتصادی نیست. البته چالش های دیگری نیز وجود دارد، از جمله نبود زیرساخت های لازم برای جایگاه های شارژ و زمانی که برای شارژ اتلاف می شود به ویژه اینکه بعد از دو بار شارژ سریع باید یک بار شارژ آهسته انجام شود که حدود 17 الی 18 ساعت طول می کشد.

تشکری هاشمی ادامه داد: در جلسه ای که شهردار محترم در شورای اسلامی شهر تهران حضور داشتند، اعلام شد که ۵۰ درصد قیمت این تاکسی ها به صورت کمک بلاعوض از سوی دولت تأمین خواهد شد و این مبلغ به صورت یکجا هنگام خرید تاکسی در همان ابتدا پرداخت خواهد شد. این موضوع امیدها را افزایش داد و بخشی از نگرانی های ما را کاهش داد. بر این اساس، تعدادی از تاکسی ها از یک شرکت های مونتاژکار داخلی خریداری شد و حدود صد و اندی از آن ها به رانندگان تحویل داده شد.

وی تصرح کرد: متأسفانه، اولین وعده ای که داده شد، عملی نشد و وفای به عهد براساس آنچه که در شورا اعلام شد در این زمینه صورت نگرفت. رانندگان تاکسی در یک چالش جدی قرار دادند و ما از شهرداری تهران می خواهیم که با هماهنگی دولت، ۵۰ درصد قیمت واقعی ماشین را تأمین کند. نباید قیمت ها به طور غیرمنطقی افزایش یابد و سپس تخفیف داده شود. اگر دولت ۵۰ درصد از قیمت واقعی این خودروها را تأمین کند، این موضوع می تواند به نتیجه مطلوبی منجر شود.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت، به نظر من اشتباه است که بخواهیم تاکسی های برقی را وارد کنیم. باید بایستیم تا قیمت ها متعادل شوند و هم تراز با خودروهای بنزینی داخلی گردند. تا زمانی که از دولت کمک قطعی نگرفتیم، ورود به این مسئله قطعاً چالش برانگیز خواهد بود و رانندگان را دچار مشکلات بیشتری خواهد کرد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که در وهله اول، شهرداری تهران باید واگذاری خودروهای برقی را متوقف کند تا تکلیف این موضوع مشخص شود. پس از تعیین تکلیف، شهرداری می تواند طرح خود را به شورا ارائه دهد و در شورا بررسی کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که رانندگان تاکسی های برقی دارند چه اقدامی برای آن ها صورت می گیرد، گفت: مسئولیت شهرداری این است که به عهد خود وفادار باشد و اگر قولی داده اند باید به قول خود وفا کنند. برای ادامه کار، به نظر می رسد که نیاز به تجدیدنظر جدی وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.