تزریق ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت انجام شد
۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، فرمانده پلیس راهور، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، کار خود را در تهران آغاز کردند.
۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید از امروز (چهارشنبه) با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، فرمانده پلیس راهور، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی و جمعی از مسئولان شهری، کار خود را در تهران آغاز کردند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی علیزاده در آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب یکصد و چهل و چهارمین پویش امید و افتخار گفت: ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس قراردادش با تولیدکننده داخلی منعقد شده که با همه مشکلات، ۵۶۳ دستگاه سال گذشته و امسال تحویل گرفتیم.
علیزاده اضافه کرد: با حمایت شهردار و شورای شهر تهران ۱۱۱۶ دستگاه از ابتدای دوره ششم، نوسازی اتوبوس انجام شده اما تهران به ۷۰۰۰ اتوبوس نیاز دارد لذا امیدواریم با حضور اتوبوس های جدید شاهد تحول در ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم. با تلاش همکارانم همزمان با بازگشایی مدارس بیش از ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس شاغل در ناوگان مشغول خدمت رسانی هستند در حالی که در سالیان گذشته این تعداد بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ دستگاه بود. امیدواریم با حمایت شهردار و شورای شهر تهران تا پایان این دوره به بیش از ۵۰۰۰ اتوبوس فعال در ناوگان دست پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: ان شاء الله در ماه آینده مراسم رونمایی برای اتوبوس های برقی که در حال حاضر در راه تهران هستند برگزار شود.
تشکری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: ۵۶۳ دستگاه اتوبوس دوکابین در سطح یک و دو بازسازی شده، موضوعی که مورد تاکید شورای اسلامی شهر بوده تا با بازسازی و اورهال بتوانیم سال های طولانی از این سرمایه های ملی استفاده کنیم.
این عضو شورای شهر تهران به قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس با شرکت عقاب افشان اشاره کرد و افزود: قراردادهای مشابهی با ایران خودرو و اسنا منعقد شده که امیدواریم بتوانیم این اتوبوس های داخل را تحویل بگیریم. نگاه شورا و شهرداری تهران این است که دغدغه های مردم را کاهش دهیم و حمل و نقل عمومی خوبی را فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: ۷۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای خرید اتوبوس های جدید اختصاص پیدا کرد و در سال جاری نیز با بودجه اورهال عددی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص پیدا کرده، البته نباید نگاه تنها به توسعه سخت افزار باشد بلکه باید پرسنل اتوبوسرانی نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرند. براساس قراردادهای منعقد شده باید به طور متوسط ماهی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تولید داخل به ما تحویل داده شود؛ امیدواریم تمام تلاش هایی که صورت می گیرد اثربخشی بیشتری برای خدمت رسانی در حوزه حمل و نقل عمومی داشته باشد.