بازدید سایت : ۶۵۶۹۵

شهرداری تهران خطوط جدید مترو را پیگیری می کند

شهرداری پایتخت در شرکت هلدینگ مترو بحث ساخت احداث خطوط ریلی را به صورت مستمر پیگیر است.

شهرداری تهران خطوط جدید مترو را پیگیری می کند
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره روند فعالیت های مربوط به مترو پایتخت گفت: شهرداری پایتخت در شرکت هلدینگ مترو بحث ساخت احداث خطوط ریلی را به صورت مستمر پیگیر است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا محمدنژاد روز جمعه در گفت و گویی با اشاره به اینکه تامین منابع منابع مالی و نگهداری تجهیزات مترو از چالش های اصلی این حوزه است، اظهار کرد: هزینه های ساخت و بهره برداری از خطوط و ایستگاه ها بسیار بالاست و نکته مهم این است که ما به صورت مداوم باید این بهسازی و به روزرسانی شبکه بزرگ مترو را انجام دهیم تا همیشه از ایمنی و کارایی این سیستم ها مطمئن باشیم.

محمدنژاد در ادامه افزود: در سراسر دنیا خط قرمز خطوط مترو بحث ایمنی و کارایی است که خفظ آن نیاز به یک برنامه ریزی و مدیریت بسیار دقیق دارد.

وی به خطوط مترو تهران اشاره کرد و گفت: امروزه مترو تهران دارای هفت خط ریلی است و حدود ۳۰۰ کیلومتر طول این خطوط هفتگانه است. البته این خطوط هفت گانه تهران و حومه به شمار می آید به نمونه خط پنج خط تهران کرج ۱۵۹ ایستگاه در کل این شبکه ریلی فعال است.

وی همچنین اضافه کرد: خط یک تهران طولانی ترین خط با حدود ۳۶ کیلومتر طول و ۳۳ ایستگاه است و عمیق ترین خط نیز خط هفت تهران است که در سال ۲۰۲۳ نشان برنز جایزه جهانی تعالی پروژه رو از انجمن مدیریت پروژه دریافت کرد.

مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه به خدمات مترو تهران اشاره کرد و گفت: بیش از ربع قرن از شروع فعالیت مترو در تهران می گذرد که در این ۲۵ سال بدون تعطیلی و با افتخار در خدمت شهروندان تهرانی بودیم.

محمدنژاد درباره ایجاد ایستگاه مترو در نقاط مختلف سطح شهر تصریح کرد: پیش از احداث خطوط و ایستگاه ها مطالعاتی توسط مشاوران انجام می شود و پس از تصویب آن در مراجع بالادستی بحث ساخت ایستگاه و خطوط اجرایی می شود و در شرایطی که امکان داشته باشد ایستگاه های جدیدی پس از مطالعات لازم به شبکه اضافه و یا مسیرهای جدیدی به عنوان مسیرهای توسعه ای به خطوط مترو اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از شهروندان تهران درخواست کرد در ساعات پیک مسافری رعایت حال سالمندان، کودکان و افراد کم توان در موقع سوار و پیاده شدن مترو را داشته باشند و در رعایت بهداشت و نظافت مترو به متصدیان این امر کمک کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.