بازدید سایت : ۳۸۸۷۶

رشد ۶۰ درصدی حمل و نقل بار تجاری در شهر فرودگاهی امام خمینی

در این مدت بیش از ۴۳ هزار تن بار تجاری از شهر فرودگاهی امام خیمنی (ره) جابه جا شده است که ۹۰ درصد آن واردات و ۱۰ درصد صادرات بوده است.

رشد ۶۰ درصدی حمل و نقل بار تجاری در شهر فرودگاهی امام خمینی
تین نیوز |

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از رشد ۶۰ درصدی حمل و نقل بار کارگو در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۴۳ هزار تن بار تجاری از شهر فرودگاهی امام خیمنی (ره) جابه جا شده است که ۹۰ درصد آن واردات و ۱۰ درصد صادرات بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید چلندری با اشاره عملکرد ۶ماهه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در حوزه حمل ونقل بار تجاری اظهار کرد: در نیمه نخست امسال  ۴۳ هزار و ۱۲۵ تن  بار تجاری از شهر فرودگاهی امام جابه جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۶ هزار و ۸۷۱ تن، شاهد افزایش ۶۰ درصدی بودیم.

چلندری افزود: در این مدت، بیشترین میزان حمل و نقل بار کارگو توسط شرکت هواپیمایی ماهان با ۱۵هزار و ۴۵۹ تن و سپس شرکت های قطری، امارات و چایناساترن انجام شده است.

وی گفت: در ۶ ماه نخست امسال بیشترین مبادله بار تجاری با کشورهای قطر با بیش از ۱۴هزار و ۴۷۹ تن و سپس کشورهای امارات، چین و ترکیه بوده است که از این میزان ۹۰ درصد مربوط به واردات و ۱۰ درصد دیگر نیز صادرات بوده است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه حمل ونقل مسافر فرودگاه امام خمینی (ره) طی نیمه نخست امسال یادآور شد: در این مدت  نشست و برخاست قریب به ۳۰ هزار فروند هواپیما انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان اعزام و پذیرش مسافر نیز از طریق ترمینال های یک و سلام؛ برابر با چهار میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۵۵ نفر بود که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

ترکیه مبدا و مقصد اول پروازها

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در نیمه نخست امسال بیشترین سهم پرواز و مسافر مربوط به مبدا/مقصد ترکیه و کمترین آن مربوط به کشور ونزوئلا بوده است.

چلندری افزود: پر ترافیک ترین روز و شب های شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ مربوط به عملیات نوروز، اربعین، حج تمتع و روزهای پایانی تابستان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.