بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

تدوین شناسنامه عملیاتی برای ایستگاه های مترو تهران

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه همزمان با هفته پدافند غیرعامل از تدوین شناسنامه های عملیاتی برای ایستگاه ها و مطالعات پدافند غیرعامل خطوط متروی پایتخت خبر داد.

تدوین شناسنامه عملیاتی برای ایستگاه های مترو تهران
تین نیوز |

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه همزمان با هفته پدافند غیرعامل از تدوین شناسنامه های عملیاتی برای ایستگاه ها و مطالعات پدافند غیرعامل خطوط متروی پایتخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، حسین امیراحمدی روز یکشنبه گفت: پدافند غیرعامل، به عنوان یک ضرورت در افزایش تاب آوری شهری و تضمین ایمنی جامعه، نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت عمومی ایفا می کند.

امیراحمدی یادآور شد: ثبت دقیق جزییات ایمنی، ورودی و خروجی های اضطراری، سیستم های اطفای حریق و نقاط بحران خیز پیرامونی ایستگاه ها در این شناسنامه ها می تواند به ما کمک کند تا در مواجهه با بحران ها عملکردی کارآمد داشته باشیم.

وی ادامه داد: تدوین شناسنامه های عملیاتی برای ایستگاه ها، پایانه ها و ساختمان های ستادی، گام دیگری است که در این جهت برداشته شده است.

وی اظهار کرد: متروی تهران و حومه به عنوان یکی از شریان های حیاتی حمل ونقل در پایتخت، همواره به این مهم توجه کرده و تلاش می کند با بکارگیری اصول پدافند غیرعامل، بسترهای ایمنی را برای تمامی شهروندان فراهم آورد.

امیراحمدی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه طی سال گذشته اقدامات متعددی برای شناسایی و کاهش نقاط مخاطره آمیز انجام داده است، افزود: ما با بهره گیری از نظارت مستمر و شناسایی نقاط حادثه خیز طبیعی و انسان ساخت در کلیه خطوط مترو، همواره در جهت رفع آنها برنامه ریزی و اقدام می کنیم.

وی تاکید کرد: همکاری نزدیکی با سازمان های مرتبط مانند آتش نشانی و ستاد بحران مناطق شهرداری تهران داریم که در قالب بازدیدهای مشترک از ایستگاه ها و ارزیابی وضعیت ایمنی، امور مرتبط با پدافند غیرعامل در مترو پیگیری می شود.

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه اجرای مانورهای دوره ای نیز در دستور کار مترو تهران قرار دارد، گفت: برگزاری مانورهایی چون مواجهه با سیل و آبگرفتگی و همچنین مانور اختلال در عملکرد پست های برق، از جمله اقداماتی بوده که به منظور آمادگی کامل در شرایط بحرانی در متروی تهران انجام شده است.

امیراحمدی در ادامه اضافه کرد: مطالعات پدافند غیرعامل خطوط هفتگانه مترو نیز به مشاور مورد تایید سازمان پدافند سپرده شده و تاکنون نتایج خطوط شهری دریافت شده که امیدوارم که با تلاش های مستمر در زمینه ارتقای سطح پدافند غیرعامل در متروی تهران، شاهد محیطی امن تر و آرام تر برای همه شهروندان باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.