بازدید سایت : ۹۸۶۱۳

راه اندازی تراموای چرخ لاستیکی اولویت وزارت کشور/ تلاش برای فراهم سازی زیرساخت های اتوبوس برقی

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اولویت وزارت کشور برای راه اندازی تراموا، گفت: در شهر تهران برای زیرساخت های ۷ خطی که برای تراموا در حال بهره برداری است، ممکن است پروسه ای ۲۵ ساله طی شود تا فضا کاملا مهیا شود.

راه اندازی تراموای چرخ لاستیکی اولویت وزارت کشور/ تلاش برای فراهم سازی زیرساخت های اتوبوس برقی
تین نیوز |

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اولویت وزارت کشور برای راه اندازی تراموا، گفت: در شهر تهران برای زیرساخت های ۷ خطی که برای تراموا در حال بهره برداری است، ممکن است پروسه ای ۲۵ ساله طی شود تا فضا کاملا مهیا شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود نصرتی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تاکسی ها و اتوبوس های برقی در کشور، اظهار کرد: خرید اتوبوس و تاکسی با اولویت برقی برای کلان شهرها و شهرهایی که دچار آلودگی هوا هستند، یک اولویت است. ما با سازمان برنامه و بودجه کشور به یک جمع بندی رسیدیم که کلان شهرها برای استفاده از ۶۰۰۰ تاکسی برقی در اولویت باشند و تامین مالی آن نیز توسط سازمان برنامه و بودجه، صندوق اسقاط و خود شهرداری ها انجام می شود.

معاون وزیر کشور ادامه داد: این مسئله ابلاغ می شود تا شهرداری تهران و شهرهای درگیر آلودگی هوا از تاکسی برقی بهره ببرند و درباره اتوبوس نیز همین روند را خواهیم داشت. ناوگان حمل و نقل عمومی کشور آسیب پذیر شده و حتی اگر اتوبوس دیزلی یورو ۴ و یورو ۵ هم داشته باشیم، فضا تلطیف تر خواهد شد. اتوبوس برقی هم یکی از اولویت های ما است؛ اما زیرساخت هایش باید آماده شود؛ هنوز زیر ساخت مناسبی برای اتوبوس های برقی نداریم؛ اما در حال تلاش هستیم تا زیرساخت آن را فراهم کنیم.

تراموا زودبازده است

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به راه اندازی تراموا در پایتخت گفت: تراموای چرخ لاستیکی سالیان سال است که در کشورهای دیگر استفاده می شود و جزو اولویت های ماست و برای کلان شهرها نیز حتما نتیجه بخش خواهد بود؛ بخش اعظمی از هزینه ای که انجام می شود، برای زیرساختش است. کارنامه قبلی کشور نشان داده است که برای زیرساخت های تراموا ۱۰ تا ۱۲ سال زمان نیاز است و در شهر تهران برای زیرساخت های ۷ خطی که برای تراموا در حال بهره برداری است، ممکن است پروسه ای ۲۵ ساله طی شود تا فضا کاملا مهیا شود. تراموا حتما زود بازده است و برای شهروندان بسیار مناسب خواهد بود.

وی درباره وضعیت خرید واگن های مترو از چین نیز بیان کرد: موفق شدیم با حمایت دولت مصوبه پیش پرداخت خرید واگن ها را بگیریم و ۱۵ درصد پیش پرداخت مهیا شده است. معنی اش این است که تهران و بقیه کلان شهرها موفق می شوند از آن ۸۵ درصد فاینانس هم استفاده کنند تا در یک آینده دو ساله این واگن ها در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

نصرتی درباره مسئله عوارض تردد خودروهای پلاک های شهرستان در پایتخت، گفت: این کار اصلا شدنی نیست و رسما نامه زدیم که امکان پذیر نخواهد بود؛ اصلا شرایط این را نداریم که در چارچوب حقوق شهروندی بگوییم شهروندی بیاید و بیشتر از یک هفته اجازه نداشته باشد بماند و اگر بماند عوارض برای او در نظر گرفته شود. این در قانون نیست و شرایط آن مهیا نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.