الزام ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای دریافت دسته چک
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای دریافت دسته چک الزامی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای دریافت دسته چک الزامی است.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: در صورت عدم تطابق کد پستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان، از فرایند صدور دسته چک به صورت سیستمی ممانعت به عمل خواهد آمد و تا زمان ثبت یا اصلاح داده های اظهارشده در آن ماخذ، صدور دسته چک مقدور نخواهد بود
وی در ادامه گفت: ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای دریافت دسته چک الزامی است این سامانه به منظور شفاف سازی و کنترل بازار مسکن و املاک ایجاد شده است و افراد باید اطلاعات مربوط به املاک خود را در آن ثبت کنند، این اقدام به بانک ها و مؤسسات مالی کمک می کند تا بتوانند به راحتی وضعیت مالی و ملکی متقاضیان را بررسی کنند و بر اساس آن اقدام به صدور دسته چک نمایند.
جنتی با تاکید بر اینکه همه مالکان و مستاجران باید در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند، اظهار کرد: در صورتی که مالکان و مستاجران در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکنند در نوبت اول به آنها اخطار داده می شود و در صورت عدم توجه جز خانه های خالی و مشمول مالیات خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: شهروندان آگاه باشند تا امروز ثبت نام در سامانه مذکور تنها برای مالیات بر خانه های خالی مزیت بود اما از این به بعد دریافت دسته چک هم منوط به ثبت نام در سامانه املاک و اسکان خواهد بود.