بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

آغاز بازنگری استاندارد تایر خودروهای سنگین درسازمان ملی استاندارد

آغاز بازنگری استاندارد تایر خودروهای سنگین درسازمان ملی استاندارد

تین نیوز | مدیرکل استاندارد استان تهران گفت : باتوجه به تغییرات فناوری در تولید تایر خودروها به ویژه خودروهای سنگین ، بازنگری استاندارد این نوع تایرها در قالب کارگروهی در سازمان ملی استاندارد اغاز شده است.

مسلم بیات افزود : بیشتر تایرهایی که در داخل تولید می شود از نوع بایاس نخ و الیاف است که باتوجه به قدیمی بودن فناوری ان لازم است استانداردهای جدید تعریف و از فناوری های جدید در تولید تایر استفاده شود.

وی با بیان اینکه استانداردهای ملی متناسب با پیشرفت های فناوری در دنیا تغییر می کند ، گفت : تایرهای  بایاس  هنگامی که تحت فشار عمودی قرار می گیرد شکل عاج انها تغییر می کند و چسبندگی لازم را نخواهد داشت ، بنابراین مقاومت و فرمانگیری تایرهای  بایاس  در سرعت های بالا و سرپیچ جاده ها ضعیف تر از لاستیک های پایه سیمی  است .

بیات همچنین به استهلاک بیشتر تایرهای بایاس اشاره کرد و افزود :‌باتوجه به اینکه عمر این نوع تایرها 40 تا 60 درصد کمتر از تایرهای سیمی است ، درصددیم هرچه سریعتر پیش نویس استاندارد تایرهای تولیدی و وارداتی که در حال بازنگری است ، برای ارائه به کمیته ملی استاندارد اماده شود.

وی گفت : نیاز سالانه کشور به تایر خودروهای سنگین حدود 1 میلیون و 800 هزار حلقه است که نزدیک به 1 میلیون حلقه در داخل تولید و بقیه وارد می شود .
مدیرکل استاندارد استان تهران افزود : اغلب تایرهای سنگین وارداتی ازنوع رادیال یا پایه سیمی است که از فناوری روز در تولید انها استفاده می شود.

وی گفت : بسیاری از تایرهای وارداتی با برندهای مختلف که عمدتا چینی است
نمی تواند استانداردهای ما را بگذراند که اسامی انها علاوه بر اعلام به سازمان توسعه تجارت و رسانه ها ، در پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد هم درج می شود.

بیات درباره شناسایی تایرهای نو از کهنه و تاریخ مصرف گذشته و اینکه نباید بیش از 3 سال از عمر لاستیک تولید شده گذشته باشد ، افزود : شماره ای 4 رقمی بر روی جداره بیرونی تایرها درج شده است مانند 1607 که به ما می نشان می دهد این تایر در هفته شانزدهم سال 2007 تولید شده است.

وی گفت : این عدد 4 رقمی درتایرهای تولید داخل علاوه بر جداره بیرونی باید در جداره داخلی تایر هم درج شود در غیراینصورت تایر درجه 2 محسوب می
شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.