بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

بی تدبیری دولت تدبیر و امید در آزادره تهران - پردیس

بی تدبیری دولت تدبیر و امید در آزادره تهران - پردیس

تین‌نیوز| وزارت راه و شهرسازی بار دیگر عوارض آزادراه تهران پردیس را گران کرد.

با تصویب احداث مسکن مهر در شهر جدید پردیس و عدم کفایت مسیر دسترسی این شهر از سمت پایتخت تصمیم بر ساخت آزاد راه تهران پردیس گرفته شد.

این آزاد راه توسط بخش خصوصی احداث و سپس برای جبران هزینه ها نسبت به اخذ عوارض عبوری از مسیر اقدام شد. مبلغ این عوارضی از 1500 تومان در سال 1389 آغاز شده و هم اکنون به 3500 تومان رسیده است که انتظار میرفت دولت تدبیر و امید، تدبیری بیندیشد که امید مردم برای تردد آسانتر از تهران به پردیس بیشتر شود، سید عباس طاهری مدیر عامل آزادراه تهران-پردیس این افزایش نرخ را
طبق ابلاغ بخشنامه افزایش عوارض آزادراه پردیس از سوی وزارت راه  می داند.

مسوولان شهرستان پردیس بارها این منطقه را محلی خوابگاهی خوانده اند که محل کار بسیاری از ساکنین آن شهر تهران است.

این درحالی است که در آینده نه چندان دور و با تحویل واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس که هرروزه شاهد افتتاح برخی از پروژه های آن هستیم، مشکلات ترافیکی و ترددی از شهر پردیس به تهران خود نمایی می کند.

محمد قانبیلی عضو شورای شهرستان پردیس در این خصوص می گوید: مسوولان تعزیرات حکومتی باید در رابطه با این موضوع توضیح بدهند، اگر مغازه داری مقدار کمی یک جنس را گران بفروشد جریمه و سپس ملکش پلمپ می شود، اما چطور مسوولان این موضوع را متوجه نمی شوند.

وی در خصوص ابلاغ بخشنامه از سوی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: وقتی دولت در میان است خودش برای خودش قانون درست می کند، اگر قرار باشد افزایش نرخی صورت بگیرد طبق تورم در ابتدای سال انجام می شود مگر امکان دارد وسط سال دوباره افزایش قیمت داشته باشند.
عضو شورای عالی استانها اظهار داشت: "آقای وزیر فقط بلده حرف گنده تر از خودش بزنه آقای فرماندار باید موضوع را پیگیری کند."

قانبیلی خاطر نشان کرد: مسوول امر آقای فرماندار است. من در منطقه نیستم و نمی دانم فرماندار اقداماتی انجام داده یا خیر اما من بر اساس وظیف پس از اجلاس روز 5 شنبه در شورای عالی استانها حتماً مجدد در این خصوص مجدد با شخص آقای وزیر مکاتبه می کنم.

وی ابراز داشت: تا به حال چند مرتبه موضوع افزایش نرخ عوارض را پیگیری کرده ام، با با مدیر عامل شرکت آزادراه تهران پردیس هم گفتگو داشته ام اما او می گوید چون این آزادراه بصورت خصوصی است، ما هم طبق هزینه هایی که داریم مبلغ دریافت می کنیم اما این مورد قبول نیست.

عضو شورای عالی استانها توضیح داد: حتی اگر احداث این آزادراه بصورت خصوصی است، دولت مقداری یارانه پرداخت کند زیرا دلیلی ندارد مسیر زیر 20کیلومتر دارای 3500 تومان عوارضی باشد.

قانبیلی گفت: من در این هفته هم با آقای مهندس چمران صحبت می کنم و هم با آقای وزیر که ببینیم چه دلیل و استدلالی برای افزایش مجدد نرخ وجود دارد اما پیگیری این موضوع وظیفه فرماندار است. پیگیری او عاقلانه تراست.

وی خاطر نشان کرد: دولتی ها برعلیه شورا هستند و تا صحبت می کنیم علیه شورا شمشیر می کشند اما ما تا جایی که توان داشته باشیم موضوع را پیگیری می کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.