بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

بهسازی آسفالت جاده میاندوآب - تبریز با روش جدید دستگاه بازیافت آسفالت

بهسازی آسفالت جاده میاندوآب - تبریز با روش جدید دستگاه بازیافت آسفالت

تین‌نیوز|  6 کیلومتر از جاده ارتباطی میاندوآب - تبریز در آذربایجان غربی برای نخستین بار توسط دستگاه بازیافت آسفالت بهسازی می شود.

 

رئیس اداره راه وشهرسازی میاندوآب روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای عملیات بازیافت آسفالت در جاده میادوآب - تبریز به خبرنگار ایرنا گفت: برای این کار، 20 میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است.
رمضان محمدپور اظهار کرد: در این روش آسفالت قدیمی برداشته و با 20 درصد آسفالت جدید مخلوط شده و بلافاصله در سطح جاده استفاده می شود.

وی در خصوص مزایای این روش نسبت به شیوه سنتی آسفالت ریزی بیان کرد: جلوگیری از تخریب محیط زیست و انباشت ضایعات آسفالت، کاهش قیمت تمام شده به میزان حداقل 50 درصد نسبت به شیوه قدیمی، کاهش تردد خودروهای حمل آسفالت و کاهش ترافیک و به تبع آن سوانح رانندگی و حفظ مقادیر قابل توجهی از منابع تجدید پذیر مانند انرژی، قیر و سایر مصالح از جمله مزایای این روش می باشد.

وی گفت: سرعت اجرای کار در این روش بسیار بیشتر از شیوه های سنتی می باشد به طوری که مسیر 6 کیلومتری در طول 20 روز آسفالت خواهد شد، در حالی که در روش قبلی تنها تخریب آسفالت جاده 20 روز طول می کشید.
محمدپور با بیان اینکه آسفالت ریزی با دستگاه بازیافت آسفالت پنج سال ضمانت دارد، اضافه کرد: در محورهایی که از نظر زیرسازی مشکلی نداشته و آسیبی ندیده اند، این شیوه در آنها قابل اجرا بوده و هم اینک محور میاندوآب به تبریز شرایط لازم برای اجرای این طرح را داراست .

در این روش در دمای 500 درجه سانتیگراد آسفالت از سطح جاده تراشیده شده و پس از بازیابی آن توسط ماشین آلات دوباره روی جاده کوبیده شده تا پس از قرار گرفتن روکش آسفالت جاده، ترمیم شود.
در این شیوه چهار دستگاه پشت سر هم کار می کنند، 2 دستگاه پری هیتر تا پیش گرمایشی سطح آسفالت را گرم می کنند و میلر یا دستگاه تراش آسفالت را می تراشد، سپس با دستگاه میکسر آسفالت برداشت شده با مقادیر آسفالت جدید مخلوط می شود و در نهایت آسفالت استحصال شده توسط دستگاه فینیشر در سطح محور پخش می شود.

محور میاندوآب به تبریز به طول 168 کیلومتر یکی از محور های مواصلاتی و مهم شهرستان میاندوآب و آذربایجان غربی به شمار می رود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.