بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

افزایش ۲ برابری سهم اعتبارات توسعه‌ای روستاهای کشور

افزایش ۲ برابری سهم اعتبارات توسعه‌ای روستاهای کشور

تین نیوز | معاون امور دهیاریهای وزارت کشور گفت: سهم اعتبارات توسعه‌ای روستاهای کشور در بودجه سال جاری بیش از ۲ برابر افزایش یافته است .
 
محسن کوشش تبار امروز در حاشیه بیست و یکمین نشست تخصصی مدیران دفاتر روستایی استانها در شهرکرد اظهار کرد: سهم اعتبارت توسعه و عمران در روستاهای کشور در سال مالی گذشته در حدود 3 هزار میلیارد ریال بود که در برنامه بودجه امسال به 6 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
 
وی به ناچیز بودن سهم روستاهای کشور از مالیات ارزش افزوده هم اشاره کرد و افزود: با وجود سکونت 28 و نیم درصد جمعیت کشور در 67 هزار روستا, اعتبارات این مناطق جمعیتی از محل مالیات ارزش افزوده متناسب با حضور شهروندی نیست.
 
محسن کوشش تبار از نمایندگان مجلس خواست تا در آخرین سال اجرای آزمایشی این طرح ، سهم روستاها بر اساس سرانه حضور اصلاح شود.
 
معاون امور دهیاریهای وزارت کشور با اشاره به پوشش 85 درصدی جمعیت روستایی کشور در طرح مدیریت نوین روستایی افزود: هم اکنون29 هزار روستای کشور دهیاری دارند .
 
کوشش تبار خاطرنشان کرد: از امسال با اجرایی شدن نظام نامه جامع طرحهای ویژه روستایی در کشور, طرح‌های برتر روستایی بصورت سالانه شناسایی و در جشنواره توسعه روستایی معرفی و تجلیل می شوند .
 
وی با اشاره به اینکه نخستین همایش ملی توسعه روستایی 15 مهرماه امسال در تهران برگزار می شود, گفت: در این همایش موضوعات با محوریت فرامین مقام معظم رهبری، اشتغال روستایی, درآمد پایدار, تقویت نظام برنامه‌ریزی روستایی و منظر روستاها در سطح بین المللی برگزار می‌شود.
 
کوشش تبار به نقش گردشگری در جذب سرمایه گذاری روستایی نیز اشاره کرد و افزود: ایران به عنوان دهمین کشور دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی و شانزدهمین کشور هدف گردشگری خارجی دنیا, به ازای جذب هر گردشگر در این صنعت ارزان, می تواند برای 32 نفر به صورت مستقیم و برای 64 نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.