بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ نزول کیفیت آزادراه زنجان تبریز

◄ نزول کیفیت آزادراه زنجان تبریز
|

تین نیوز| معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای ازآزادراه تبریز- زنجان بازدیدكرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی، عبدالهاشم حسن نیا که دراین برنامه مدیرکل دفترمدیریت بحران وتجهیزماشین آلات سازمان ومدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی او را همراهی می‌کردند ضمن بازدید از راهدارخانه‌های این آزادراه و تجهیزات و ماشین آلات، درمحورسراب – اردبیل وگردنه صائین حضوریافته و از راهدارخانه واقع دراین محوربازدیدكرد.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ کاربران نظرات و پیام‌هایی ارسال کردند که بخشی از آنها را در ادامه می‌خوانید.

یک کاربر در پیام خود آورده است: مسئولانی که از این آزادراه بازدید می‌کنند نواقص و کمبودهای آن را بعد از گذشت چندین سال از افتتاحش می‌بینند یا نه؟! دیگر در خیلی جاها از این آزادراه آسفالتی نمانده و چاله‌هایش کم مانده چرخ‌های تریلی‌ها را از جایش بکند چه برسد به سواری‌ها!

کابر دیگری در پاسخ به این پیام نوشته است: چاله‌ها و شیب جاده حتی بعضی وقت‌ها انگار فرمان ماشین را هم از دست آدم بیرون می‌کشد. ضمن این که به‌علت نبودن شهر بزرگی در نزدیکی آن از زنجان تا تبریز، هیچ اداره راهی نظارت آن‌را به‌عهده نمی‌گیرد و در نتیجه بعد از زنجان کیفیت آن فاجعه است. هم آسفالت و هم زیرسازی آن اشکال دارد که دچار نشست و ایجاد چاله می‌شود.

این کاربر در ادامه آورده است: به‌طور کل اگر آزادراه تهران تبریز را در نظر بگیریم قسمت زنجان تا تبریز آسفالتش بی‌کیفیت است. در صورتی که جاده ترانزیت و قدیم یا به‌خاطر بافت سنگلاخ و رودخانه‌ای‌ بودن ‌آن کمتر چاله دارد و یا این‌ که چون از وسط شهرها می‌گذرد ادارات راه و شهرسازی شهرها به آن توجه دارند و کیفیت آسفالتش از آسفالت آزادراه بهتر است.

وی به ذکر چند دلیل برای بهتر بودن جاده ترانزیت زنجان-تبریز پرداخته و عنوان کرده است: جنس خاک، تاثیر دارد. جاده ترانزیت به گونه‌ایتوسط آلمان‌ها طراحی شده که کمترین هزینه بازسازی را داشته باشد، البته بیشتر به این دلیل که جنس خاک آن بهتر است؛ برعکس آزادراهکمتر نیاز به بازسازی دارد . همچنین نزدیک نبودن هیچ شهری به آزادراه زنجان-تبریز رسیدگی به آن را ضعیف کرده است. اگر مثل آزادراه قزوین زنجان با فاصله پنج تا 10 کیلومتری از شهرها عبور می‌کرد مطمئنا کیفیت رسیدگی بهتر بود.

این کابر در ادامه، نبود روشنایی در آزادراه زنجان تبریز را یکی دیگر از مشکلات این آزادراه عنوان کرده و نوشته است: نبود مراکز درمانی و امدادی حتی هلی‌کوپتر امداد به اندازه مناسب در آزادراه زنجان تبریز یکی دیگر از مشکلات این آزادراه است برای مثال نزدیکترین شهر به آزادراه میانه یا زنجان است که 80 کیلومتر فاصله دارد! بنابراین باید حداقل مراکز درمانی و حتی هلی‌کوپتر اضافه شود.

وی علت ساخت آزادراه را وجود زمین رایگان متعلق به منابع طبیعی دانسته و خاطرنشان کرده است: این آزادراه کارکرد خود را مانند آزادراه تهران-قزوین و قزوین-زنجان که از نزدیکی شهرها عبور می‌کند  ندارد و عبور آن از نقاط برف‌گیر هزینه راهداری را افزایش داده و موجب آسیب‌دیدگی آسفالت می‌شود.

این کابر افزوده است: به طور کلی آزادراه زنجان تبریز باید از نظر امکانات رفاهی، استراحتی، درمانی، تعمیراتی روشنایی، خدماتی رسیدگی شود و نسبت به آزادراه تهران تا زنجان بسیار فقیر است. ضمن این که حضور پلیس راه هم در آن بیشتر شود. در حال حاضر در زنجان پلیس راه ده‌ها شهر به آن رسیدگی می‌کند در حالیکه در آذربایجان شرقی مراکز جمعیتی به‌قدری دورند که کمترین کنترل حاکمیت و نظارت بر آن است در نتیجه آزادراه به کیفیت نازل رسیده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • M. Kazem. NF @ Gmail. com پاسخ

    مسیریابی این به اصطلاح آزادراه زنجان تبریز کاملا اشتباه بوده و تنها هدف سازندگان آن فقط ارزان سازی ساخت این راه بوده و برای رسیدن به این منظور از تمامی مزایای ساخت یک آزادراه چشم پوشی شده است!!! این به اصطلاح آزادراه برای خودروهای باربری تقریبا غیرقابل استفاده است چرا که به هنگام بالا رفتن از گردنه های آن موتور کامیونها میسوزد و اگر شانس بیاورند واز گردنه های این مثلا آزادراه بتوانند بالا بروند در سرازیری های آن ترمز میبرند ویا واژگون میشوند و یا از شدت گرمای ترمز لاستیکهایشان آتش میگیرد!!!