بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

گسترش راه های مواصلاتی استان موجب کاهش تصادفات جاده ای شده است

گسترش راه های مواصلاتی استان موجب کاهش تصادفات جاده ای شده است
تین نیوز

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: احداث آزاد راه ، بزرگراه و گسترش راه های مواصلاتی استان موجب کاهش تصادفات جاده ای شده است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان در مراسم گردهمایی و تجلیل از دست اندرکاران و تلاش گران ارتقاء ایمنی راه ها در سفرجاده ای اظهار کرد: براساس آمارهای ارائه از فوت شدگان حوادث ترافیکی استان همدان در سال گذشته 50 درصد بین 20 تا 50 ساله بودند که از این تعداد 73 درصد مرد و 27 درصد زن بودند.

 

وی افزود: 18 درصد جان باختگان سال گذشته در استان همدان زیر 20 سال ، 15 درصد 21 تا 30 سال، 20 درصد 31 تا 40 سال، 15 درصد 41 تا 50 سال ، 13 درصد 51 تا 60 سال و 19 درصد بالای 60 سال سن داشتند.

 

وی با بیان اینکه چهار عامل انسانی، راه، وسایل نقلیه و شرایط جوی زمینه ساز تصادفات می باشد، تصریح کرد: همچنین مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در کشورهای توسعه یافته فزونی خودروها، عدم مهارت رانندگی، عدم زیرساخت های ارتباطی و مواصلاتی و سایر عوامل دیگر می باشد.

 

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: در سال 85 تصادفات برون شهری استان همدان منجر به فوت  667 نفر شده است که در سال گذشته به 358 نفر تقلیل پیدا کرده است که به طور سالانه 4/6 درصد تصادفات جاده ای کاهش داشته است.

 

عزیزی با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات جاده ای ارتقای فرهنگ ترافیکی است، خاطرنشان کرد: احداث بزرگراه ها ، آزاد راه ها و گسترش راه های مواصلاتی استان از دیگر عوامل کاهش تصادفات جاده ای است.

 

وی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با همکاری پلیس راه 106 نقطه حادثه خیز را شناسایی و 36 نقطه اصلاح شده که به 70 نقطه حادثه خیز کاهش پیدا کرده است.

 

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: 49 درصد تصادفات برون شهری استان همدان به دلیل واژگونی خودرو است که از میانگین کشوری بالاتر است .

 

عزیزی از کاهش 46 درصدی حوادث ترافیکی از سال های 85 تا 95 خبر داد و بیان داشت: همچنین23 درصد تصادفات جاده ای ناشی از سرعت غیر مجاز بوده است.

 

وی با بیان اینکه در راستای کاهش تصادفات برون شهری باید نیوجرسی را جایگزین گاردریل کرد ، گفت: برابر با دستورالعمل مصوب شده، باید از نیوجرسی به عنوان حفاظ مطمئن در محورهای استان استفاده شود و نسبت به جمع آوری گاردریل عامل تشدید کننده تصادفات اقدام شود.

 

بهروز کارخانه ای، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز گفت: چهار عامل انسان، جاده، شرایط آب و هوایی و وسیله نقلیه عامل تصادف جاده ای هستند.

 

وی افزود: 100 درصد عوامل تصادفات جاده ای عامل انسانی است چرا که انسان باید بداند در چه لحظه ای حرکت و توقف کند .

 

وی تصریح کرد: در جهان سالانه یک میلیون و 240 هزار نفر به علت حوادث سوانح جاده ای فوت می کنند و در زمانی که شرایط جوی تغییر و گرم می شود مرگ و میر ناشی از تصادفات افزایش پیدا می کند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: طی سال های 90 تا 94 در محور نهاوند- فیروزان 197 مورد حادثه ایجاد شده که از این تعداد 91 مورد مرتبط با حوادث اقلیمی بوده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.