بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

۸۰ درصد ناوگان راه و شهرسازی گلستان فرسوده است

۸۰ درصد ناوگان راه و شهرسازی گلستان فرسوده است

تین نیوز | مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: بیش از ۸۰ درصد ناوگان ماشین‎آلات راه و شهرسازی گلستان به عنوان مهم‎ترین دستگاه عملیاتی مدیریت بحران، فرسوده و بدون کارآیی است و این موضوع شرایط استان گلستان را در حوادث سخت و پیچیده می‎کند.
 
صادق‎ علی مقدم در حاشیه بازدید از مناطق سیل‎زده شهرستان بندرگز با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشین‎آلات سنگین راه وشهرسازی استان گلستان اظهار کرد: نمی‎توان این کاستی را با توانمندی بخش خصوصی جبران کرد و این ماشین‎آلات باید در لحظات اولیه حوادث در منطقه حضور داشته باشند و ایفای چنین نقشی را نمی‎توان از بخش خصوصی انتظار داشت.
 
وی با اشاره به اینکه اعتبار ابلاغی دولت به استان گلستان برای جبران خسارات سیل با حجم خسارات وارده به گلستان تطابقی ندارد ،افزود: بیشتر این اعتبارات به مناطق شرقی استان گلستان اختصاص یافته در حالی که غرب گلستان نیز از این پدیده طبیعی خسارت بسیاری متحمل شده است.
 
مقدم افزود: از دولت انتظار می‎رود، با توجه به حادثه‎خیز بودن این بخش شمال کشور و محرومیت‎های آن به ویژه در زیرساخت‎های توسعه، نگاه ویژه‎ای به این استان محروم داشته باشد.
 
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر عوامل خسارت‎ سیل در استان گلستان به ویژه شهرستان بندرگز تصریح کرد: علاوه بر تغییرات اقلیمی و توپوگرافی منطقه ،بخشی از خسارات سیل ناشی از عملکرد خود مردم است که در طبیعت دست‎اندازی کرده‎اند.
 
مقدم یادآور شد: تجاوز به حریم رودخانه‎ها و بستن مجاری پل‎های عبوری از عوامل موثر در خسارات به زمین‎های زراعی شهرستان بندرگز است.
 
وی همچنین بر باز شدن مجاری پل‎های عبوری و بازسازی دیواره‎های فروریخته رودخانه‎های شهرستان بندرگز تاکید کرد.
 
سیل هشتم خرداد در گلستان خسارت‌های فراوانی به منازل مسکونی، تاسیسات، شبکه های آب و برق و اراضی کشاورزی استان گلستان وارد کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.