بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

نقش 11 درصدی کامیون ها، در تصادفات استان کرمان

نقش 11 درصدی کامیون ها، در تصادفات استان کرمان
تین نیوز

فرمانده پلیس راه استان کرمان علت 11 درصد تصادفات سال گذشته استان را کامیون ها عنوان کرد و افزود: در 316 فقره تصادفی که کامیون های بار و کالا نقش داشتند،  102 کشته و 370 نفر هم مجروح شدند.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سرهنگ یوسف نجفی در  نشست هم اندیشی مدیران شرکتها و موسسات حمل ونقل جاده ای مرکز استان از زحمات و تلاش های بی شائبه اداره کل راهداری و حمل و نقل تشکر کرد و افزود: با توجه به زمستان متفاوتی که سال95 داشتیم این حوزه با تلاش های بی قفه خود باعث شد از خیلی اتفاقات ناگوار و حوادث جلوگیری شود.

 

 نجفی با بیان اینکه در اهمیت حمل و نقل کالا و بار جای هیچ شک و شبهه ای نیست افزود: قریب 90 درصد حمل و نقل به صورت زمینی انجام می شود. قشر زحمت کش و پرتلاشی که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند کسانی هستندکه در حوزه حمل و نقل کار می کنند.

 

فرمانده پلیس راه استان کرمان با اشاره به تصادفات جاده ای در استان افزود: طبق آمار پزشکی قانونی، در سال 95 در جاده های شمال استان کرمان 455 نفر کشته و 3 هزارو 72 نفر مجروح شدند.

 

وی علت 11 درصد این تصادفات را کامیون ها عنوان کرد و تصریح کرد: در 316  فقره تصادفی که کامیون های بار و کالا نقش داشتند 102 کشته و 370 نفر هم مجروح شدند.

 

نجفی با تاکید براینکه پلیس و همچنین  شرکت های مرتبط با حمل و نقل باید نظارت کافی را بر کامیون ها داشته باشند افزود: چه بسا بیشتر تصادفات به علت عدم نظارت کافی و سهل انگاری شرکت ها بر راننده و نحوه ی بارگیری و وسیله ی نقلیه رخ داده باشد.

 

فرمانده پلیس راه استان کرمان تاکید کرد: شرکت ها باید وظیفه قانونی خود را درست انجام دهند و در این زمینه کنترل سیستماتیک داشته باشند.

 

نجفی کار پلیس را  بسیار گسترده خواند و افزود: برابر آئین نامه، 173 تخلف در قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مشخص شده است که پلیس آنها را جدای از  اقدامات فرهنگی و حوادث و شرایط خاص مثل برف و سیلاب و...که وظیفه کنترل آنها را در این استان پهناور داریم 173 تخلف پیش بینی شده را باید کنترل کند.

 

وی یادآور شد: اولویت کار پلیس رسیدگی به تخلفاتی که حادثه سازند و جان و مال مردم را به خطر می اندازد می باشد. که در این زمینه استان کرمان با گستردگی و وسعتی که دارد و با وجود جاده های پرتردد در زمینه حمل و نقل، می طلبد که با هم افزایی و همکاری نظارت کافی داشته باشیم.

 

فرمانده پلیس راه استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس آمادگی هرگونه همکاری با  مجموعه معاونت حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان  را دارد.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.