راههای فرعی و روستایی کشور مورد توجه بیش از گذشته قرار میگیرد
از آنجا که براساس تجربیات طولانی لازم بود که بهرهبردار و نگهدار از شبکه راههای کشور در یک واحد متمرکز و خدمات ارائه نمایند و با تلاشهای انجام یافته مسیر قانونی ادغام حوزه راهداری با حملونقل جادهای در سال گذشته مصوب و در کمترین زمان ممکن در واحدهای اجرایی و استانها این امر به خوبی صورت پذیرفت.
عبدالهاشم حسننیا معاون راهداری این سازمان با مهم برشمردن نگهداری کل شبکههای ارتباطی بینشهری کشور به عنوان یک سرمایه ملی و ارزشمند اظهار داشت: از آنجا که براساس تجربیات طولانی لازم بود که بهرهبردار و نگهدار از شبکه راههای کشور در یک واحد متمرکز و خدمات ارائه نمایند و با تلاشهای انجام یافته مسیر قانونی ادغام حوزه راهداری با حملونقل جادهای در سال گذشته مصوب و در کمترین زمان ممکن در واحدهای اجرایی و استانها این امر به خوبی صورت پذیرفت.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، حسننیا با اشاره به بخش حدود 28 درصدی هموطنان ساکن در مناطق روستایی و اهمیت صنعت کشاورزی و جابجائی محصولات ، افزود: سیاست کلان و توجه وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به بیش از 180 هزار کیلومتر راههای فرعی و روستایی با یک نگاه کاملاً تخصصی و حرفهای ، حفظ و نگهداری مطلوب از این راهها بوده و است بدین جهت «دفتر نگهداری راههای روستایی و فرعی» در تشکیلات جدید پیشنهاد و مصوب گردید و ا مروز مدیرکل آن منصوب و مشغول به کار میگردد.
وی یکنواخت شدن وظائف جهت انجام و ارائه خدمات بهتر و برتر را در حوزه راهداری یک برنامه راهبردی دانست و گفت: تلاش برای آرامش و آسایش خاطر هموطنان که ازراههای برون شهری تردد وسفرمی نمایند و افزایش ایمنی در راهها را علیرغم کمبود اعتبارات به عنوان یک سیاست کلی در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و ادرات کل استانی تاکنون حاکم بوده و در آینده نیز با قوت ادامه خواهد یافت.
براساس این گزارش حیدر نوروزی که به عنوان اولین مدیرکل دفتر تازه تأسیس شده نگهداری راههای روستایی و فرعی منصوب گردید از برنامههای کاری خود گزارشی را ارائه نمود.
گفتنی است نوروزی مدیریت در ادارات کل راه و شهرسازی استانهای فارس، البرز و مازندران و همچنین معاونت عمرانی استانداری یزد را در کارنامه خود دارد.