بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

نماینده مردم چابهار در مجلس بر حل مشکلات سوخت کامیون داران تاکید کرد

نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سوخت کامیون داران شهرستان چابهار به بهانه های مختلف از جمله نصب جی پی اس قطع و کاهش پیدا می کند که این امر سبب نارضایتی آنان شده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس بر حل مشکلات سوخت کامیون داران تاکید کرد
تین نیوز

نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سوخت کامیون داران شهرستان چابهار به بهانه های مختلف از جمله نصب جی پی اس قطع و کاهش پیدا می کند که این امر سبب نارضایتی آنان شده است.

 

عبدالغفور ایران نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام کامیون داران سطح شهرستان چابهار با مشکل شدید کمبود سوخت مواجه هستند زیرا برای ادامه کار به آنان سوخت داده نمی شود.
وی افزود: برخی از کامیون داران حمل مصالح ساختمانی و شن و ماسه با تماس های تلفنی با دفتر اینجانب اظهار داشته اند سوخت تحویلی به آنان جوابگوی حجم فعالیت نیست و اکنون بیکار شده اند.


وی بیان کرد: نباید به بهانه کم یا قطع کردن سوخت، عده ای از افراد زحمتکش و جوانان را بیکار کرد و مشکلات بعدی را برای آنان بوجود آورد.


وی ادامه داد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در اول اردیبهشت سال 1392 تمام کامیون ها، کمپرسی ها، خاور و کامیونت ها و غیره نفت سوز را ملزم به نصب جی پی اس (gps) کرده که این امر هزینه هایی را بر دوش مالکان تحمیل شده است.


نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه سهمیه سوخت بر اساس پیماش کار داده نمی شود و هر ماه به بهانه های مختلف سهمیه سوخت کامیون داران را کاهش داده و یا قطع می کنند.


ایران نژاد از مسئولان شهرستان چابهار، استان و کشور خواست هرچه سریعتر به مشکلات سوخت کامیون داران رسیدگی کنند.


شماری از رانندگان و صاحبان کامیون های سطح شهرستان چابهار نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: با کمبود شدید سوخت برای ادامه کار مواجه هستیم و مجبوریم خانه نشین شویم.


حکیم خدیر صاحب سه دستگاه کمپرسی در چابهار اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت کامیون ها را ملزم به نصب دستگاه جی پی اس کرده و هم اینک این کار انجام داده ایم.


وی گفت: برای شارژ جی پی اس در هر 6 ماه از هر کامیونی 500 الی 800 هزار ریال اخذ می شود و اگر این کار را انجام ندهیم سوخت قطع و یا کاهش پیدا می کند.


لال بخش جدگال نیز اظهار داشت: در طرح پیمایش کردن سهمیه سوخت 130 لیتر را به 120 لیتر کاهش و این ماه (خردادماه) به هر کدام از کامیون ها 80 لیتر سوخت تحویل داده اند.


مسلم بالار یکی از رانندگان کمپرسی افزود: هر کمپرسی تا هجدهم هر ماه سهمیه سوختش تمام می شود و باید 10 تا 12 روز در هر ماه بیکار و خانه نشین باشد.


ولید جدگال گفت: تمام کامیون داران و رانندگان دارای گواهینامه هستند اما متاسفانه اطلاع رسانی لازم برای نام نویسی در سامانه نشده و بیشتر رانندگان از وضع هر روز یک قانون بی اطلاع هستند.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکلات کاهش و یا قطع سوخت کامیون داران این شهرستان هیچ ارتباطی به شرکت نفت ندارد.


مهدی عاطفی افزود: سهمیه سوخت صاحبان و یا رانندگان کامیون ها، ناوگان مسافری و باری نفتگاز(دیزل) پس از نام نویسی در سامانه www.utcm.ir مشخص می شود و هر ماه کارت های سوخت شارژ و قابل دریافت در جایگاههای سوخت است.


وی با بیان اینکه مسئولیت ساماندهی ناوگان حمل و نقل درون شهری و حومه ای به شهرداری ها واگذار شده است، خاطرنشان کرد: پس از نام نویسی در سامانه یاد شده رانندگان کامیون ها مدارک لازم و مستندات خود را به شهرداری های مربوطه تحویل دهند تا نام نویسی شان کامل شود.


وی ادامه داد: بنا بر اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور پس از تکمیل نام نویسی نسبت به اصلاح سهمیه سوخت در ماه آتی اقدام می شود و شرکت نفت در هیچ کجا برای کاهش و یا قطع سوخت کامیون داران دخیل نیست.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار گفت: پس از تکمیل نام نویسی سهمیه هر کامیون مشخص می شود و کامیون داران می توانند از جایگاه ها سهمیه خود را دریافت کنند.


وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران و با امضای معاون ریاست جمهوری ساماندهی سوخت انجام شده است و همه کامیون داران باید قوانین و مقررات را رعایت کنند تا مشکلی برای فعالیت نداشته باشند.
وی بیان کرد: سال گذشته به همه کامیون داران اعلام شده تا در سامانه مورد نظر نام نویسی کنند و از این اطلاع رسانی چندین ماه گذشته است.


به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.


چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.