◄ خداحافظی با نوسازی ناوگان باری کشور
یک فعال حوزه حملونقل جادهای معتقد است جریانهای قدرت در ساختار حملونقل به خوبی میدانند که ساختار حملونقل کشور با عدم تناسب درآمد در مقابل میزان سرمایهگذاری و هزینه نگهداری روبرو است.
یک فعال حوزه حملونقل جادهای معتقد است جریانهای قدرت در ساختار حملونقل به خوبی میدانند که ساختار حملونقل کشور با عدم تناسب درآمد در مقابل میزان سرمایهگذاری و هزینه نگهداری روبهرو است.
به گزارش تیننیوز، مالک نخعی گفت: مشکل عدم نوسازی ناوگان باری کشور صد در صد ریشه در عدم درآمد متناسب با سرمایهگذاری دارد.
وی افزود: در این مقوله سیستم بانکی کشور رقیب سرسخت سرمایهگذاری است چرا که از یک جهت سود سپردههای بانکی در حدود ۱۸ درصد است که هر عقل سلیمی میداند که درآمد ناخالص کامیون با شرایط رکود فعلی ۱۸ درصد نمیتواند باشد.
وی اظهار داشت: بر این اساس ترجیح بر سپردهگذاری بانکی وجود دارد تا سرمایهگذاری در بخش کامیونداری.
وی تاکید کرد: از جهت دیگر درآمدهای ناخالص حاصله از فرایند حمل در بخش کامیونداری حتی پاسخگوی همان وام نه درصد هم نیست پس بهترین راه پاک کردن صورت مسئله است، یعنی خداحافظ نوسازی.
قابل ذکر است بر اساس تصمیمات ابلاغی کمیته نوسازی ناوگان، خودروهای باری برای نوسازی باید شرایط خاصی داشته باشند. بر اساس ابلاغیه معاون سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور ظرفیت ناخالص کامیونهای فرسوده باید 10 تن و بیشتر باشد.
همچنین وسیلهای فرسوده تعریف میشود که امکان دریافت گواهی معاینه فنی را نداشته باشد و یا مشمول محدودیتهای عمر فعالیت شود در همین راستا کامیونهای 25 سال و بالاتر فرسوده محسوب شده و مشمول طرح نوسازی میباشند.
همچنین خودروهای دارای کارت هوشمند فعال مشمول این نوسازی میشوند در عین حال اگر خودرویی که به دلیل نداشتن معاینه فنی، کارت هوشمند (برگ فعالیت) آن غیر فعال شده باشد میتواند در این طرح شرکت کند.
ضمن اینکه ناوگان حملونقل عمومی داخلی مشمول طرح باید در سال گذشته دارای حداقل 12 بارنامه و 5 هزار کیلومتر تردد با بارنامه و نیز ناوگان حمل ونقل عمومی بین المللی نیازمند حداقل چهار راه نامه میباشند.
یه مقام مسعول درپوشش راننده بیادپایانه بندرامام ازباربریهای مستقردرپایانه سراغ بارغیرنوبت کنه تابدونیداینجاچه خبره
سلام تنها راه بازنشسته کردن رانندگان سابقه بالا ومسن با شرایط سختی کار وهمراه آن خروج یک کامیون فرسوده. .