بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تشریح کرد:

جزئیات پروژه بهسازی محور زنجان - دندی – تخت سلیمان

کلیم الله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: احداث دو دستگاه تقاطع غیر همسطح شماره ۱ و ۲، بهسازی پل مهتر چای بصورت احداث پل جدید در کنار پل موجود، بهسازی ۱۶ کیلومتر از محور بصورت چهار باند رفت و برگشت و رفوژ سیمانی و شانهٔ آسفالتی عریض و ایمن و ارتقاء این راه به راه اصلی درجه یک با عرض ۱۱ متر با شانه‌های آسفالته از اهداف این پروژه در فاز اول بود.

جزئیات پروژه بهسازی محور زنجان - دندی – تخت سلیمان
تین نیوز |

کلیم الله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: احداث دو دستگاه تقاطع غیر همسطح شماره ۱ و ۲، بهسازی پل مهتر چای بصورت احداث پل جدید در کنار پل موجود، بهسازی ۱۶ کیلومتر از محور بصورت چهار باند رفت و برگشت و رفوژ سیمانی و شانهٔ آسفالتی عریض و ایمن و ارتقاء این راه به راه اصلی درجه یک با عرض ۱۱ متر با شانه‌های آسفالته از اهداف این پروژه در فاز اول بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، کلیم اله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: فاز اول طرح بهسازی راه اصلی محور زنجان – دندی – تخت سلیمان به عنوان یک پروژه استراتژیک ملی با شروع مطالعات اولیه در سال ۸۷ توسط مهندسین مشاور در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان قرار گرفت که فاز تکمیلی مطالعات پروژه تا سال ۹۰ به طول انجامید. استارت اولیه فاز اجرای پروژه در چهارچوب پیمان‌سپاری فاز یک به پیمانکار در سه بخش اقدام شد.

 وی در تشریح این سه بخش اضافه کرد: ۱. احداث چهاربانده واریانت که ضمن جابجایی ورودی محور دندی از محل پلیس‌راه و حذف این نقطه پرحادثه به کیلومتر ۷ از محور زنجان بیجار به عنوان محل ایمن با احداث تقاطع غیر همسطح در این محل و نیز حذف قوس اولیه محور قدیم که غیر استاندارد و پرحادثه بود. به طول ۳/۵ کیلومتر و عرض تمام شده ۲۵ متر مشتمل بر چهار باند رفت و برگشت و رفوژ سیمانی و شانهٔ آسفالتی عریض و ایمن است که با ایجاد این واریانت با کاهش ۲ کیلومتر از طول مسیر توسط تقاطع غیر همسطح شماره ۲ در محل ورودی شهرک صنعتی نوآوران به محور قدیم متصل می‌شود.

۲. تقاطع غیر همسطع شماره ۲ جهت ایمن‌سازی ورودی شهرک صنعتی نوآوران به انضمام بهسازی و چهار بانده کرده محور قدیم شامل احداث دو باند جدید برگشت و بهسازی دو باند قدیم در جهت ترافیکی رفت به طول ۵/۵ کیلومتر است.

۳. بهسازی پل مهتر چای بصورت احداث پل جدید در کنار پل موجود و نیز بهسازی این محور تا کیلومتر ۱۶ و ارتقاء به راه اصلی درجه یک با عرض ۱۱ متر با شانه‌های آسفالته از اهداف این پروژه در فاز اول بود.

وی ادامه داد: موارد ۱ و ۲ در این فاز به اتمام رسیده و در مرحله بهره‌برداری و زیر بار ترافیک می‌باشد و مورد سوم نیز در مراحل پایانی اجرا بوده و پیش‌بینی می‌گردد در نیمه اول سال آتی به بهره‌برداری برسد.

وثوقی در پایان عنوان کرد: فاز اول تاکنون هزینه‌ای بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته و برای تکمیل نهایی این فاز حداقل به ۱۵ میلیارد ریال تخصیص نیاز داریم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.